Η αντιμετώπιση του προβλήματος της μαθητικής διαρροής ως «όραμα» της σχολικής μονάδας και του σχολικού συμβούλου. Μια μελέτη περίπτωσης

Περιεχόμενα

4. Επίλογος

Αν θεωρήσουμε ότι η παρακολούθηση της ομαλής φοίτησης και της προόδου των μαθητών αποτελεί στοιχείο ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματός μας, τότε για την οικοδόμηση αυτής της ποιότητας και τη διασφάλισή της είναι ανάγκη να δοθεί έμφαση στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών, όταν έχουν να αντιμετωπίσουν σύνθετα προβλήματα της σύγχρονης κοινωνικής πραγματικότητας και μάλιστα προβλήματα που δεν μπορούν να λυθούν με γρήγορες και «θαυματουργές» λύσεις. Η αλλαγή της κουλτούρας και η καλλιέργεια συστηματικότητας στην αντιμετώπιση προβλημάτων απαιτούν βηματισμό, δημιουργία μιας μακροχρόνιας σχέσης εμπιστοσύνης και ενεργό συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Άλλωστε, ποιότητα και εμπιστοσύνη συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους.

Το σχολείο, προκειμένου να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της μαθητικής διαρροής, οργάνωσε συγκεκριμένες δράσεις ετήσιας διάρκειας (λειτουργική στρατηγική), ωστόσο σχέδια αντιμετώπισης του προβλήματος είναι σκόπιμο να οργανωθούν σε περιφερειακό επίπεδο (στρατηγική επιχειρηματικού επιπέδου) αλλά και σε εθνικό επίπεδο (στρατηγική εταιρικού επιπέδου).