Το μοντέλο της μικτής μάθησης ως πλαίσιο επιμορφωτικών δράσεων: ένα παράδειγμα εφαρμογής

Περιεχόμενα

Βιβλιογραφία

Alonso, F., López, G., Manrique, D. & Viñes, J.M. (2005). An instructional model for web-based e-learning education with a blended learning process approach. British Journal of Educational Technology, 36, 217–235.

Annetta, L. & Matus, J. (2003). Analysis of satisfaction and perceived learning of science in different distance education delivery modes for rural elementary school teachers involved in a professional development project. International Journal of Science and Mathematics Education, 1(3), 311-331.

Αργυρόπουλος, Β. (2013). Διαφοροποίηση και διαφοροποιημένη διδασκαλία: θεωρητικό υπόβαθρο και βασικές αρχές. Στο Σ. Παντελιάδου & Δ. Φιλιππάτου (Επιμ.), Διαφοροποιημένη διδασκαλία. Θεωρητικές προσεγγίσεις & εκπαιδευτικές πρακτικές. Αθήνα: Πεδίο, 27-59.

Attwell, G. (2007). Web 2.0 and the changing ways we are using computers for learning: what are the implications for pedagogy and curriculum? Διαθέσιμο: http://www.elearningeuropa.info/files/media/media13018.pdf. Ανακτήθηκε: 26/09/2013.

Ausburn, L.J. (2004). Gender and learning strategy differences in non-traditional adult students' design preferences in hybrid distance courses. The Journal of Interactive Online Learning, 3 (2). Διαθέσιμο: http://www.ncolr.org/jiol/issues/pdf/3.2.6.pdf. Ανακτήθηκε: 26/09/2013.

Ausubel, D.P. (1963). The psychology of meaningful verbal learning. New York: Grune & Stratton.

Aycock, A., Garnham, C. & Kaleta, R. (2002). Lessons learned from the hybrid course project. Teaching with Technology Today, 8 (6). Διαθέσιμο: http://www.uwsa.edu/ttt/articles/garnham2.htm. Ανακτήθηκε: 26/09/2013.

Bakkenes, I., Vermunt, J. & Wubbels, T. (2010). Teacher learning in the context of educational innovation: Learning activities, and learning outcomes of experienced teachers. Learning and Instruction, 20 (6), 533-548.

Bowe, F. (2005). Making inclusion work. New Jersey: Pearson.

Chitpin, S. & Evers, C.W. (2005). Teacher professional development as knowledge building: a Popperian analysis. Teachers and Teaching: theory and practice, 11 (4), 419-433.

Coolahan, J. (2002). Teacher education and the teaching career in an era of lifelong learning. OECD Education Working Papers, No. 2, OECD Publishing. Διαθέσιμο: http://dx.doi.org/10.1787/226408628504. Ανακτήθηκε: 26/09/2013.

Cope, B. & Kalantzis, M. (2000). A pedagogy of multiliteracies. Designing social futures. In B. Cope & M. Kalantzis (Eds.), Multiliteracies: literacy learning and the design of social futures. New York: Routledge, 9-37.

Γρηγοριάδου, Μ., Γουλή, Ε. & Γόγουλου, Α. (2003). Ο εννοιολογικός χάρτης στη μαθησιακή διεργασία της «Εκπαίδευσης από Απόσταση». Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), Πρακτικά εισηγήσεων του 2ου Συνεδρίου για την ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Πάτρα, 27-30 Μαρτίου, 371-381.

Δημητριάδου, Κ. (υπό δημοσίευση). Διαφοροποίηση της διδασκαλίας με χρήση της εννοιολογικής χαρτογράφησης: τα διδακτικά σενάρια των εκπαιδευτικών. Στο Ε. Κατσαρού & Μ. Λιακοπούλου (Επιμ.), Διδασκαλία και αγωγή στο πολυπολιτισμικό σχολείο. Επιμορφωτικό υλικό. Θεσσαλονίκη.

Δημητριάδου, Κ. (2007). Στρατηγικές και πρακτικές επιμόρφωσης εκπαιδευτικών. Βιβλιογραφική έρευνα στο πλαίσιο του έργου «Παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών για την εκπόνηση μελετών» του μέτρου 2.1 «Αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης» της Ενέργειας 2.2.1. (Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της πράξης). Αθήνα: Ο.ΕΠ.ΕΚ.

Δημητριάδου, Κ. & Βράντση, Α. (2013). Η εννοιολογική χαρτογράφηση ως όχημα διαφοροποίησης της διδασκαλίας. Τα αποτελέσματα ενός σεμιναρίου ασύγχρονης Επιμόρφωσης. Πρακτικά του Διεθνούς Συνεδρίου "Reimagining Schooling", Θεσσαλονίκη, 28-29/3/2013.

Δημητριάδου, Κ. & Ευσταθίου, Μ. (2008). Διδακτικές προσεγγίσεις σε μικτές τάξεις. Στο Οδηγός επιμόρφωσης. Διαπολιτισμική εκπαίδευση και αγωγή. Υπ.Ε.Π.Θ, 67-85.

Dimitriadou, C. (2008). Changing times, changing literacies: responding to the needs of social practice in the new european context. In N.P. Terzis (Eds.), European unification and educational challenges in the Balkans. Education and pedagogy in Balkan countries 8, Balkan Society for pedagogy and education. Thessaloniki: Kyriakidis Brothers, 423-428

Dimitriadou, C. & Efstathiou, M. (2012). Fostering teachers' intercultural competency at school: the outcomes of a participatory action research project. In N. Palaiologou & G. Dietz (Eds.), Mapping the broad field of multicultural education worldwide. Towards the development of a new citizen. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 296-313.

Dimitriadou, C., Nari, E. & Palaiologou, N. (2012). E-learning teacher training courses for differentiated instruction in multicultural classrooms: reflections upon the participants' experiences. I-manager's Journal of Educational Technology, Special issue, 9 (3), 14-26.

Dimitriadou, C., Pougaridou, P. & Vrantsi, A. (2009). Intercultural competence of educators: a meta-functional analysis of their needs and attitudes. In N. Palaiologou (Eds.), Proceedings of the international conference of intercultural education, Intercultural Education: Paideia, Polity, Demoi, June 22-26, Athens, Greece. Διαθέσιμο: http://www.conftool.net/iaie2009/index.php?page=showAbstract&form_id=238&show_abstract=1/.

Dimitriadou, C., Tamtelen, Ε. & Tsakou, Ε. (2011). Multimodal texts as instructional tools for intercultural education: a case study. Intercultural Education, 22 (2), 223-228.

Enthoven, M. & de Bruijn, E. (2010). Beyond locality: the creation of public practice‐based knowledge through practitioner research in professional learning communities and communities of practice. A review of three books on practitioner research and professional communities. Educational Action Research, 18 (2), 289-298. Διαθέσιμο: http://dx.doi.org/10.1080/09650791003741822. Ανακτήθηκε: 24/09/2013.

Frangoudaki, A. (2004). Educational challenges in the rapidly changing societies of today's Europe: the case of Greece. In V. Koulaidis (Eds.), Quality of education. Teachers professional training and development. The European Union and the SE European countries. conference proceedings. Athens: The Ministry of Education and Religious Affairs of Greece, 49-53.

Gardner, H. (1983). Frames of mind: the theory of multiple intelligences. New York: Basic Books.

Garnham, C. & Kaleta, R. (2002). Introduction to hybrid courses. Teaching with Technology Today, 8 (6). Διαθέσιμο: http://www.uwsa.edu/ttt/articles/garnham2.htm. Ανακτήθηκε: 24/09/2013.

Graham, C.R. (2006). Blended learning systems: definition, current trends, and future directions. In C.J. Bonk & & C.R. Graham (Eds.), Τhe handbook of blended learning: global perspectives, local designs. San Francisco: CA: Pfeiffer Publishing, 3-21.

Haller, H.-D., List-Ivancovic, J., Freitag, L. & Scholze, T. (2007). Blended learning in the European 3rd sector. Evaluation report on blended learning in 3rd sector organizations. Διαθέσιμο: http://www.blinc-eu.org/uploads/media/BL_Report.pdf. Ανακτήθηκε: 24/09/2013.

Ιωαννίδου-Κουτσελίνη, Μ. (2006). Στρατηγικές διαφοροποίησης της διδασκαλίας στη σχολική τάξη. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 41, 9-23.

Joyce, B. & Weil, M. (1986)3. Models of Teaching. London: Prentice-Hall.

Κατσαρού, Ε. & Τσάφος, Β. (2003). Από την έρευνα στη Διδασκαλία. Η εκπαιδευτική έρευνα δράσης. Αθήνα: Σαββάλας.

Κουτσελίνη-Ιωαννίδου, Μ. (2008). Εποικοδόμηση και διαφοροποίηση διδασκαλίας-μάθησης σε τάξεις μικτής ικανότητας. Λευκωσία: αυτοέκδοση.

Keegan, D. (2001). Οι βασικές αρχές της ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, μτφρ. Α. Μελίστα. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Kessels, J.P.A. M & Korthagen, F.A.J. (1996). The relationship between theory and practice: back to the classics. Educational Researcher, 25 (3), 17-22.

Knowles, M.S., Holton, E.F. & Swanson, R.A. (2011)7: The adult learner. The definite classic in adult education and human resource development. Oxford: Elsevier.

Korthagen, F. & Vasalos, A. (2005). Levels in reflection: core reflection as a means to enhance professional growth. Teachers and Teaching: theory and practice, 11 (1), 47-71.

Koutselini, M. (2008). Participatory teacher development at schools: processes and issues. Action Research, 6 (1), 29-48.

Kress, G. (2004). Reading images: multimodality, representation and new media. Information Design Journal & Document Design, 12 (2), 110-119.

Kress, G. (2005). Imagination: the world of image and the new media. Στο Ου. Κωνσταντινίδου-Σέμογλου (Επιμ.), Εικόνα και Παιδί. Θεσσαλονίκη: Cannot Not Design, 7-24.

Kupetz, R & Ziegenmeyer, B. (2005). Blended learning in a teacher training course: integrated interactive e-learning and contact learning. ReCALL, 17(2), 179-196.

Ladson-Billings, G.J. (1999). Preparing teachers for diverse student populations: a critical theory perspective. Review of Research in Education, 24, 211-247.

Lewis, C.C. & Abdul-Hamid, H. (2006). Implementing effective online teaching practices: voices of exemplary faculty. Innovative Higher Education, 31(2), 83-98.

Liaw, S. S., Huang, H. M. & Chen, G. D. (2007). Surveying instructor and learner attitudes toward e-learning. Computers and Education, 49, 1066-1080.

Marçal, J. & Caetano, A. (2010). Corporate blended learning in Portugal: current status and future directions. European Journal of Open, Distance and E-Learning. Διαθέσιμο: http://www.eurodl.org/?p=archives&year=2010&halfyear=1. Ανακτήθηκε: 24/09/2013.

Nari, E., Dimitriadou, K. & Spyrtou, A. (in press). E-learning teacher education in Western Macedonia: the effect of an in-service training course. Paper presented in the 1st International Conference Education Across Borders, 5-7 October 2012. Florina, Greece.

Novak, J. & Cañas, A.J., (2008). The theory underlying concept maps and how to construct and use them. Technical Report IHMC (Institute for Human and Machine Cognition). Διαθέσιμο: http://cmap.ihmc.us/publications/researchpapers/theorycmaps/theoryunderlyingconceptmaps.htm. Ανακτήθηκε: 24/09/2013.

Ξωχέλλης, Π. (2005). Ο εκπαιδευτικός στο σύγχρονο κόσμο: ο ρόλος και το επαγγελματικό του προφίλ σήμερα, η εκπαίδευση και η αποτίμηση του έργου του. Αθήνα: τυπωθήτω.

OECD (1996). Lifelong learning for all. Paris: Organization for Economic Cooperation and Development.

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (2010). Μείζον πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών. Η συμβολή της διερεύνησης επιμορφωτικών αναγκών στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών: συγκριτική ερμηνεία αποτελεσμάτων. Διαθέσιμο: http://www.epimorfosi.edu.gr/images/stories/e-books/ap_anagk/pdf/8_sysxetisi.pdf. Ανασύρθηκε: 1/8/2012.

Παπαναούμ, Ζ. (2003). Το επάγγελμα του εκπαιδευτικού. Αθήνα: Gutenberg.

Pozzi, C. (2008). Distance training of teachers in a rural area in Kenya. eLearning Papers, Nº 7. Διαθέσιμο: http//www.elearningpapers.eu. Ανακτήθηκε: 24/09/2013.

Rooney, J.E. (2003). Blending learning opportunities to enhance educational programming and meetings. Association Management, 55(5), 26-32.

Sayer, J. (2006). European perspectives of teacher education and training. Comparative Education, 42 (1), 63-75.

Scalise, K. (2007). Differentiated e-learning: five approaches through instructional technology. International Journal of Learning Technology, 3 (2), 169-182.

Scholze, T.S. & Wiemann, S. (2006). Successful blended learning projects in 2006: experiences in different formal, non-formal and informal learning environments. Διαθέσιμο: http://www.elearningeuropa.info/files/media/media11897.pdf, Ανακτήθηκε: 21.07.2013.

Sharpe, L., Benfield, G., Roberts, G. & Francis, R. (2006). The undergraduate experience of blended e-learning: a review of UK literature and practice. York: HEA. Διαθέσιμο: http://www.heacademy.ac.uk/assets/documents/research/literature_reviews/blended_elearning_exec_summary_1.pdf. Ανακτήθηκε: 24/09/2013.

Singh, H. (2003). Building effective blended learning programs. Educational Technology, 43(6), 51-54.

Σπύρτου, Ά., Νάρη, Ειρ. & Δημητριάδου, Κ. (υπό δημοσίευση). Εξ αποστάσεως εκπαίδευση εκπαιδευτικών για τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας στις Φυσικές Επιστήμες. Στο Ζ. Παπαναούμ & Μ. Λιακοπούλου (Επιμ.), Υποστηρίζοντας την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών: αρχές και πρακτικές της επιμόρφωσης. Οδηγός επιμόρφωσης. Θεσσαλονίκη.

Starr, D.R. (1998). Virtual education: current practices and future directions. The Internet and Higher Education, 1, 157–65.

Στούµπου, Κ. & Αλιµήσης, Δ. (2007). Concept mapping: η βασισµένη στον η/υ δημιουργία εννοιολογικών χαρτών και η διδακτική αξιοποίησή τους. Πρακτικά του 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (Σύρος, 4-6 Μαΐου 2007). Διαθέσιμο: http://ictedu.gr/kse/images/stories/tasos_files/gia_to_site/Concept_Mapping.pdf. Ανακτήθηκε: 24/09/2013.

Terhart, E. (2003). Constructivism and teaching: a new paradigm in general didactics? Journal of Curriculum Studies, 35 (1), 25-44.

Tomlinson, C.A. (2004). Διαφοροποίηση της εργασίας στην αίθουσα διδασκαλίας. Ανταπόκριση στις ανάγκες όλων των μαθητών, μτφρ. Χ. Θεοφιλίδης & Δ. Μαρτίδου-Φορσιέ. Αθήνα: Γρηγόρης.

ΥπΕΠΘ (2007). Διδακτικά σενάρια και διαθεματικότητα. Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική – Τεύχος 1 (Γενικό μέρος) και Τεύχος 2: Κλάδοι ΠΕ60/70 ΕΑΙΤΥ – Τομέας Επιμόρφωσης και Κατάρτισης (ΤΕΚ). Διαθέσιμο:
http://users.sch.gr/nikbalki/epim_kse/files/Parousiaseis/Edu_Scenario.pdf Ανακτήθηκε: 24/09/2013.

Vermunt, J.D. & Endedijk, M.D., (2011). Patterns in teacher learning in different phases of the professional career. Learning and Individual Differences, 21(3), 294-302.

Φρυδάκη, Ε. (2009). Η διδασκαλία στην τομή της νεωτερικής και της μετανεωτερικής σκέψης. Αθήνα: Κριτική.

Χατζηπαναγιώτου, Π. (2001). Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών: ζητήματα οργάνωσης, σχεδιασμού και αξιολόγησης. Αθήνα: Τυπωθήτω.

Χλαπάνης, Γ. & Δημητρακοπούλου, Α. (2004). Επιμόρφωση εκπαιδευτικών μέσω διαδικτύου: παρουσίαση της περίπτωσης της Κοινότητας Μάθησης Εκπαιδευτικών (ΚΜΕ) του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Στο Μ. Γρηγοριάδου (Επιμ.), Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση, ΄, Πρακτικά 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή, Τόμ. Α΄. Ε.Κ Πανεπιστήμιο Αθηνών, 349-360.

Zahner, J. (2002). Teachers explore knowledge management and e-learning as models for professional development. TechTrends, 46 (3), 11-16.