Η ενδοσχολική επιμόρφωση ως μοχλός επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών

Περιεχόμενα

Βιβλιογραφία

Βεργίδης, Δ. (1993). Νεοφιλελεύθερη εκπαιδευτική πολιτική και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Σύγχρονη Εκπαίδευση, 69 (43, 49, 70), 67-73.

Βεργίδης, Δ. (1998). Προϋποθέσεις της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Εκπαιδευτική Κοινότητα, 45, 38-41.

Βεργίδης, Δ. & Βαϊκούση Δ. (2003). Πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ – εκπαίδευση και πολιτισμός. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Αθήνα: ΥΠΕΠΘ-ΥΠΠΟ-ΓΓΕΕ.

Courau, S. (2000). Τα βασικά «εργαλεία» του εκπαιδευτή ενηλίκων. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Darling-Hammond, L. (1990). Teacher professionalism: why and how? In Α. Lieberman (Eds.), Schools as collaborative cultures: creating the future now. London: Falmer Press, 25-50.

Δημαράς, Α. (1973). Η μεταρρύθμιση που δεν έγινε. Αθήνα: Ερμής.

European Commission (2000). European report on the quality of school education: sixteen quality indicators. Luxembourg: Office for official Publications of the European Community. Διαθέσιμο: http://ec.europa.eu/education/policies/educ/indic/rapinen.pdf Ανακτήθηκε: 18/03/2013.

Fullan, M. (1998). The new meaning of educational change. London: Cassell.

Ζησιμοπούλου, Α. (2002). Προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση: η ελληνική εμπειρία ως προς το πλαίσιο διεξαγωγής. Διαθέσιμο: http://www.elemedu.upatras.gr/eriande/synedria/synedrio2/praktika/zisimopoyloy.htm Ανακτήθηκε: 20/04/2013.

Garber, D. (2004). Growing virtual communities. International Review of Research in Open and Distance Learning, 5 (2). Διαθέσιμο: http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/177/810. Ανακτήθηκε: 22/04/2013.

Κατσαφούρος, Κ. (2009). Οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: μια εμπειρική διερεύνηση στα σχολεία του Ν. Πιερίας βασισμένη στις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών. Μεταπτυχιακή Εργασία. Θεσσαλονίκη: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Καψάλης, Α. (2007). Παιδαγωγική ψυχολογία. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.

Κελπανίδης, Μ. & Βρυνιώτη, Κ. (2004). Δια βίου μάθηση: κοινωνικές προϋποθέσεις και λειτουργίες – δεδομένα και διαπιστώσεις. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Κόκκος, Α. (2005). Εκπαίδευση ενηλίκων – ανιχνεύοντας το πεδίο. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Κόκκος, Α. (2011). Η μετασχηματίζουσα μάθηση στην Ευρώπη: βιβλιογραφική επισκόπηση των θεωρητικών προσεγγίσεων. Εκπαίδευση Ενηλίκων, 22, 5-12.

Κολιάδης, Ε. (1997α). Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτική πράξη. Κοινωνικογνωστικές θεωρίες. Αθήνα: Συγγραφέας.

Κολιάδης, Ε. (1997β). Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτική πράξη. Γνωστικές θεωρίες. Αθήνα: Συγγραφέας.

Λάμνιας, Κ. & Τσατσαρώνη, Ά. (1999). Σχολική γνώση και πρακτικές αξιολόγησης: ο ρόλος τους σε σχέση με την αποτυχία στο σχολείο και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Στο Χ. Κωνσταντίνου & Γ. Πλειός (Επιμ.), Πρακτικά Η΄ Διεθνούς Συνεδρίου Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος: σχολική αποτυχία και κοινωνικός αποκλεισμός, αιτίες, συνέπειες και αντιμετώπιση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα, 125-154.

Λιοναράκης, Α. (2006). Η θεωρία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και η πολυπλοκότητα της πολυμορφικής της διάστασης. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Στοιχεία θεωρίας και πράξης. Αθήνα: Προπομπός.

Μάνεσης, Ν. (2010). Σχολείο και οικογένεια: η καθημερινότητα της εκπαιδευτικής πράξης. Αθήνα: Γκιούρδας.

Μάνεσης, Ν. (2011). Επιμόρφωση και δια βίου μάθηση των εκπαιδευτικών-το ζήτημα της εξομοίωσης (130/1990). Αθήνα: Γκιούρδας.

Μάνεσης, Ν., Κατσαούνος, Η. & Τσερεγκούνη, Α. (2006). Δάσκαλος και εκπαιδευτικές αλλαγές: διεκπεραιωτής ή συνεργάτης; Στο Γ. Μπαγάκης (Επιμ.), Εκπαιδευτικές αλλαγές, η παρέμβαση του εκπαιδευτικού και του σχολείου. Αθήνα: Μεταίχμιο, 98-108.

Ματσαγγούρας, Η. (1999). Θεωρία και πράξη της διδασκαλίας, Τόμ. Α΄. Αθήνα: Gutenberg.

Μαυρογιώργος, Γ. (1996). Σχέδιο πρότασης για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Σύγχρονη Εκπαίδευση, 89, 19-26.

Μαυρογιώργος, Γ. (2003). Ανιχνεύοντας την εκπαιδευτική πολιτική για τον εκπαιδευτικό στα επιχειρησιακά προγράμματα (ΕΠΕΑΕΚ) του Υπουργείου Παιδείας. Στο Γ. Μπαγάκης (Επιμ.), Ο εκπαιδευτικός και η ευρωπαϊκή διάσταση στην εκπαίδευση. Αθήνα: Μεταίχμιο, 349-365.

Mezirow, J. (2007). Η μετασχηματίζουσα μάθηση, μτφρ. Γ. Κουλαουζίδης. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Μπαγάκης, Γ. (Επιμ.) (2005). Επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Μυλωνάς, Θ., Μάνεσης, Ν. & Παπανδρέου, Α. (2001). Το Π.Δ. 130/90 για την εξομοίωση και οι ποικίλες διαφοροποιήσεις του κατά την εφαρμογή. Στο Κ.Π. Χάρης, Ν.Β. Πετρουλάκης & Σ. Νικόδημος (Επιμ.), Πρακτικά Α΄ πανελληνίου συνεδρίου εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής έρευνας. Αθήνα: Ατραπός, 383-392.

Νικολακάκη, Μ. (2003). Διερεύνηση των προϋποθέσεων για μια αποτελεσματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, 8, 5-19.

Νούτσος, Μ. (1986). Ιδεολογία και εκπαιδευτική πολιτική. Αθήνα: Θεμέλιο.

Ξωχέλλης, Π. (2001). Η ενδοσχολική επιμόρφωση στην Ελλάδα: μια καινοτομία στη συνεχιζόμενη εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Στο Π. Ξωχέλλης & Ζ. Παπαναούμ (Επιμ.), Πρακτικά του διεθνούς συμποσίου: συνεχιζόμενη εκπαίδευση εκπαιδευτικών και ανάπτυξη του σχολείου. Θεσσαλονίκη: ΑΠΘ, 10-16.

Ξωχέλλης Π. & Παπαναούμ, Ζ. (2000) (Eπιμ). Η ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών: ελληνικές εμπειρίες 1997-2000. Θεσσαλονίκη: Action Α.Ε.

Παγκάκης, Γ. (2003). Διοίκηση ανθρώπινων πόρων. Αθήνα: Σάκκουλας.

Παπαναούμ, Ζ. (2001). Το έργο ενδοσχολική επιμόρφωση: ζητήματα έρευνας και εκπαιδευτικής πολιτικής για την ανάπτυξη του σχολείου. Στο Π. Ξωχέλλης & Ζ. Παπαναούμ (Επιμ.), Πρακτικά του διεθνούς συμποσίου: συνεχιζόμενη εκπαίδευση εκπαιδευτικών και ανάπτυξη του σχολείου. Θεσσαλονίκη: Α.Π.Θ., 10-16.

Παπαναούμ, Ζ. (2003). Το επάγγελμα του εκπαιδευτικού. Θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση. Αθήνα: Τυπωθήτω.

Παπαναούμ, Ζ. (2005). Ο ρόλος της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στην επαγγελματική τους ανάπτυξη: γιατί, πότε, πώς. Στο Γ. Μπαγάκης (Επιμ.), Επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού. Αθήνα: Μεταίχμιο, 82-91.

Παυλάκης, Μ. (2011). Η μετασχηματίζουσα μάθηση ως αλλαγή παραδείγματος: μια συγκριτική προσέγγιση των θεωριών των Mezirow και Kuhn. Εκπαίδευση Ενηλίκων, 22, 23-30.

Ρέππα, Α. (2008), Εκπαιδευτική διοίκηση και οργανωσιακή συμπεριφορά: η παιδαγωγική της διοίκησης της εκπαίδευσης. Αθήνα: Έλλην.

Rogers, A. (1999). Η εκπαίδευση ενηλίκων, μτφρ. Μ. Παπαδοπούλου & Μ. Τόμπρου. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Rovai, A.P. (2002). Building a sense of community at a distance. International Review of Research in Open and Distance Learning, 3(1). Διαθέσιμο: http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/79/153. Ανακτήθηκε 20/4/2013.

Slavin, R. (2007). Εκπαιδευτική ψυχολογία. Θεωρία και πράξη. Στο Κ. Κόκκινος (Επιμ.), μτφρ. Ε. Εκκεκάκη. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Χρονοπούλου, Α. (1982). Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών – προβληματισμοί – προοπτικές – προτάσεις – συνόψιση εισηγήσεων – συζητήσεων – εργασιών. Σύγχρονη Εκπαίδευση, 10, 94-101.