Η αξιοποίηση του εκπαιδευτικού λογισμικού Γλώσσας Ε΄ και ΣΤ΄ Τάξης: μια επιμορφωτική δράση στο Π. Ε. Κ. Πάτρας

Περιεχόμενα

Θεόδωρος Μπαρής, Ηρακλής Αγγελλόπουλος, Παναγιώτης Καραγιάννης

Θεόδωρος Μπαρής

Σχολικός Σύμβουλος - Προϊστάμενος Επιστημονικής Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ο Θεόδωρος Μπαρής γεννήθηκε το 1964 στη Δροσιά Τριταίας Αχαΐας. Είναι πτυχιούχος της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Τρίπολης και του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών. Το 2001 ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Διδασκαλείο Μετεκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών με ειδίκευση στην «Διαπολιτισμική εκπαίδευση και τον Κοινωνικό Αποκλεισμό». Από το 2005 είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου με θέμα «Εκπαιδευτική Πολιτική και Κοινωνικός Αποκλεισμός». Από το 1986 έως το 2007 υπηρέτησε ως δάσκαλος και ως διευθυντής σε σχολικές μονάδες του Ν. Αχαΐας. Από το 2007 έως το 2011 υπηρέτησε ως Σχολικός Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο Ν. Ηλείας. Από το Σεπτέμβριο του 2011 έως και σήμερα είναι Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας. Έχει δημοσιεύσει σειρά επιστημονικών άρθρων σε ελληνικά και ξένα περιοδικά και έχει συμμετάσχει σε ανακοινώσεις σε Πανελλήνια και Διεθνή συνέδρια. Είναι μέλος της συγγραφικής ομάδας το βιβλίου της Γλώσσας της Δ' τάξης «Πετώντας με τις λέξεις».


Ηρακλής Αγγελλόπουλος

Σχολικός Σύμβουλος 5ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Αχαΐας

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ο Αγγελόπουλος Ηρακλής γεννήθηκε στην Πάτρα το 1956 όπου ζει και εργάζεται ως Σχολικός Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης 6ης Περιφέρειας του Ν. Αχαΐας. Οι βασικές του σπουδές αφορούν: Παιδαγωγικά στην Αρσάκειο Παιδαγωγική Ακαδημία Τρίπολης με εξομοίωση στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Οικονομικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Μετεκπαίδευση και Μεταπτυχιακές σπουδές (MASTER) στην κατεύθυνση Διαπολιτισμική Εκπαίδευση στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών. Τα ενδιαφέροντά του στρέφονται στις ΤΠΕ (Πιστοποιημένος εκπαιδευτής εκπαιδευτών Επιμορφωτής Β΄ Επιπέδου), στη Συμβουλευτική (Πτυχίο ΠΕΣΥΠ ΠΑΤΡΑΣ) καθώς και σε κάθε γενικότερη διδακτική εκπαιδευτική καινοτομία. Έχει συμμετάσχει σε ημερίδες, σεμινάρια και συνέδρια ως επιμορφωτής και εισηγητής καθώς και σε ερευνητικές και συγγραφικές ομάδες βιβλίων Παιδαγωγικού προβληματισμού.


Παναγιώτης Καραγιάννης

Σχολικός Σύμβουλος 6ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Αχαΐας

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ο Καραγιάννης Παναγιώτης γεννήθηκε στην Πάτρα το 1958. Σπούδασε Παιδαγωγικά στην Αρσάκειο Παιδαγωγική Ακαδημία Πάτρας και στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι πτυχιούχος του Διδασκαλείου Μετεκπαίδευσης καθώς και Μεταπτυχιακών σπουδών στην κατεύθυνση "Συμβουλευτική στο χώρο της Εκπαίδευσης και στα Επαγγέλματα στήριξης του Ανθρώπου" του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών. Επίσης, είναι κάτοχος πτυχίου Οικονομικών Επιστημών του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Στο πλαίσιο της εκπαίδευσης ενηλίκων του μητρώου του ΕΟΠΠΕΠ (πρώην ΕΚΕΠΙΣ), είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής εκπαιδευτών και πιστοποιημένος αξιολογητής. Από το 1985 υπηρέτησε στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ως δάσκαλος, διευθυντής και προϊστάμενος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Από το 2007 εργάζεται ως Σχολικός Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο Ν. Αχαΐας. Τα ενδιαφέροντά του στρέφονται στις Καινοτόμες Δράσεις, στην εφαρμογή Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, καθώς και σε κάθε γενικότερη διδακτική εκπαιδευτική καινοτομία. Έχει συμμετάσχει σε ημερίδες, σεμινάρια και συνέδρια ως επιμορφωτής και εισηγητής καθώς και σε ερευνητικές και συγγραφικές ομάδες βιβλίων Παιδαγωγικού προβληματισμού

pdf

Περίληψη

Η αναβάθμιση της εκπαίδευσης συναρτάται με την προσωπική, επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού. Στο πλαίσιο αυτό, υλοποιήθηκε μια επιμορφωτική δράση με βασικούς άξονες τη μεθοδολογία εκπαίδευσης ενηλίκων, την ευρετική πορεία προς τη γνώση και τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού. Η αναστοχαστική διαδικασία ανέδειξε τη θετική στάση των εκπαιδευτικών απέναντι σε μορφές επιμόρφωσης που βασίζονται στην εκπαίδευση ενήλικων, καθώς και στην ένταξη των νέων τεχνολογιών (ΝΤ) στην καθημερινή διδακτική τους πρακτική.

Λέξεις κλειδιά: επιμόρφωση εκπαιδευτικών, επαγγελματική ανέλιξη, εκπαίδευση ενηλίκων, νέες τεχνολογίες, βιωματική μάθηση

Abstract

The education upgrade is related to the teachers' personal, academic and professional development. In this context, an educational action was implemented based upon the adult education methodologies, the heuristic path to knowledge, and educational software. The reflective process initially highlighted the teachers' positive attitude, on the one hand towards the training forms based upon adult education and on the other hand towards the integration of new technologies (NT) in their educational planning.

Key words: teacher training, professional development, adult education, new technologies, experiential learning