Page 14-15 - Diapolis

Basic HTML Version

ΓΙΑΤΙ ΥΛΟΠΟΙHΘΗΚΑΝ ΠΟΛΛΑ
Στο πλαίσιο της Πράξης αυτής, η Δράση
«Σύνδεση σχολείου – κοινότητας» επιδί-
ωξε με μια σειρά καινοτόμων ενεργειών
καθώς και ενεργειών επιμόρφωσης-ευαι-
σθητοποίησης, τη δημιουργία πρότυπων
δεσμών σύνδεσης σχολείου, κοινότητας
και οικογένειας των μεταναστών και πα-
λιννοστούντων μαθητών και την ενδυνά-
μωση της επικοινωνίας μεταξύ τους, μέσα
από την αλληλεπίδραση, τη συνεργασία
και την ενεργή συμμετοχή όλων εκείνων
οι οποίοι μετέχουν άμεσα αλλά και έμμε-
σα στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η Δράση 7 αποτέλεσε ένα ολοκληρωμέ-
νο πρότυπο παρέμβασης για παρόμοια
προγράμματα. Οι προκαταρκτικές μελέτες
τεκμηρίωσαν την ανάγκη υλοποίησης της
Δράσης και τη θετική στάση των εκπαι-
δευτικών απέναντί της. Με τη σχετική
ενέργειά της, η Δράση 7 ευαισθητοποίησε
και επιμόρφωσε περίπου
600 εκπαιδευ-
τικούς
πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθ-
μιας εκπαίδευσης, οι οποίοι με τη σειρά
τους μετέφεραν στα σχολεία τους τις
γνώσεις και τις δεξιότητες που απέκτη-
σαν. Περίπου
300 σχολεία
συμμετείχαν
ενεργά και με δράσεις στο πρόγραμμα.
Στο πλαίσιο των ενεργειών ελληνομάθειας
προσέφερε μαθήματα ελληνικής γλώσσας
σε γονείς αλλοδαπών μαθητών. Η εστίαση
ΣΥΝΔΕΣΗ
ΣΧΟΛΕΙΟΥ-
ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ
των μαθημάτων σε θέματα σχετικά με τη
σχολική ζωή κατέστησε λιγότερο διστα-
κτικούς τους γονείς των μαθητών αυτών
όσον αφορά τη συμμετοχή τους στην εκ-
παίδευση των παιδιών τους. Με τον τρόπο
αυτό, οι γονείς ενδυναμώθηκαν ώστε να
βοηθούν τα παιδιά τους και να στηρίζουν
πολλαπλώς την πρόοδό τους στο σχολείο.
Επιπλέον, οι διαπολιτισμικές συναντήσεις
και οι εκδηλώσεις στα σχολεία καθώς και
η παραγωγή και ανταλλαγή διαπολιτισμι-
κού υλικού βοήθησαν στη συμμετοχή παι-
διών και γονέων στη σχολική ζωή και στη
διαμόρφωση μιας σχολικής κουλτούρας
στηριγμένης στην ισότητα και την απο-
δοχή.