Page 12-13 - Diapolis

Basic HTML Version

ΓΙΑΤΙ ΥΛΟΠΟΙHΘΗΚΑΝ ΠΟΛΛΑ
Η Δράση 6 «Προγράμματα Ψυχολογικής
Υποστήριξης» (ΠΨΥ) προκειμένου να
συμβάλει στην επίτευξη των ευρύτερων
στόχων της Πράξης μέσα από σχεδιασμέ-
νες ενέργειές της έδωσε έμφαση στην
πρόληψη έναντι της παρέμβασης και στην
ομαδική έναντι της ατομικής παρέμβασης.
Συνολικά ψυχολόγοι παρείχαν στήριξη σε
22.357 μαθητές
από
105 σχολικές μο-
νάδες
όλων των εκπαιδευτικών περιφε-
ρειών.
Μέσα από τη λειτουργία της Δράσης επι-
διώχθηκε η πρόληψη των ψυχοσυναι-
σθηματικών και κοινωνικών δυσκολιών
που αντιμετωπίζουν όλοι ανεξαιρέτως οι
μαθητές στο σχολικό πλαίσιο, η βελτίωση
της δυναμικής της τάξης και του σχολεί-
ου συνολικά μέσα από την άρση στερε-
οτύπων και την επίλυση συγκρούσεων, η
αντιμετώπιση ψυχοκοινωνικών δυσκολιών
για τους μαθητές και τις οικογένειές τους
όπως ο εκφοβισμός και τα προβλήματα
προσαρμογής. Επιπλέον, οι παρεμβάσεις
της Δράσης στόχευαν στην καλλιέργεια
κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών,
σχολείου, οικογένειας και κοινότητας, στη
δημιουργία προϋποθέσεων για μια κουλ-
τούρα συνεργασίας των ψυχολόγων με τα
σχολεία, καθώς και με δομές της κοινότη-
τας που υφίστανται και μετά την ολοκλή-
ρωση της δράσης και στην ενδυνάμωση
και ενεργοποίηση των μεταναστών μαθη-
τών και των οικογενειών τους ως προς τη
διεργασία ένταξής τους.
Παρά το γεγονός ότι τα προγράμματα
σχεδιάστηκαν για να εφαρμοστούν σε
σχολεία με μεγάλο αριθμό μεταναστών
και αλλοδαπών μαθητών, η συγκεκριμένη
δράση αποτέλεσε πεδίο αξιολόγησης της
συμβολής των ΠΨΥ στο σχολείο για πρώτη
φορά στην Ελλάδα, σε εκτεταμένο επίπε-
δο τόσο γεωγραφικά όσο και χρονικά. Σε
όλες τις σχολικές μονάδες που εφαρμό-
σθηκαν τα ΠΨΥ τόσο στην πιλοτική όσο
και στη διευρυμένη φάση υπήρξε πολύ
θετική εικόνα από την παρουσία και το
ρόλο του ψυχολόγου στο σχολείο. Ο ψυ-
χολόγος κατάφερε να γίνει αποδεκτός από
την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, των
γονέων και των μαθητών και να ενταχθεί
σε μεγάλο βαθμό στο σχολικό πλαίσιο.
Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο, το οποίο
αξίζει να επισημανθεί, είναι ότι τα θετικά
αποτελέσματα από τις παρεχόμενες υπη-
ρεσίες δεν περιορίζονται σε μεμονωμένες
περιπτώσεις αλλοδαπών μαθητών αλλά
αφορούν την καλύτερη λειτουργία όλου
του σχολικού συστήματος.