Έντυπα διανομής φαγητού
Να σημειωθεί ότι το παρόν σχέδιο μαθήματος απαιτεί 8 διδακτικές ώρες.
Νηπιαγωγείο
Ηλικιακή Ομάδα: 4-6
Ελληνική Γλώσσα
Τηλεφωνική παραγγελία φαγητού
Μορφοσύνταξη, Λεξιλόγιο, Προφορά
Κατάλογοι από εστιατόρια (delivery), χαρτόνια, κόλλες, ψαλίδια, εικόνες, λογότυπα, τηλέφωνο, υπολογιστής, εκπαιδευτικό λογισμικό kidspiration
Ομαδική
Καμία
Καθημερινή επικοινωνία
Οι μαθητές:
- να αναγνωρίσουν ότι ο γραπτός λόγος είναι φορέας μηνυμάτων που πραγματώνονται με τη μορφή κειμένου
- να παρατηρήσουν τη συνύπαρξη γραπτού λόγου, εικόνας και αριθμητικών συμβόλων
- να βρουν χρήσιμες πληροφορίες σε απλά/χρηστικά κείμενα
- να χρησιμοποιούν τις εικόνες για να κάνουν υποθέσεις για το περιεχόμενο των εντύπων
- να εντοπίσουν λέξεις σε διαφορετικά περιβάλλοντα
Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου, Επικοινωνιακή καταλληλότητα
Κοινωνικές Επιστήμες
Αλληλεπίδραση και Επικοινωνία
Οι μαθητές:
- να εντοπίσουν συμβάσεις του τυπογραφικού της γραφής (μεγάλα γράμματα, έντονα, εικόνες κτλ) και να αντιληφθούν τη διαφορετική λειτουργία των τυπογραφικών χαρακτηριστικών της σελίδας
- να διατυπώσουν απλές προτάσεις σε χρόνο μέλλοντα (θα ήθελα να παραγγείλω/να κάνω μια παραγγελία, σε πόση ώρα θα είναι έτοιμα/θα τα φέρετε)
- να μετρήσουν τον αριθμό των συλλαβών
- να αναγνωρίσουν τον αρχικό ήχο των λέξεων
- να διακρίνουν τους αριθμούς από τα γράμματα
Οι μαθητές:
- να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο τους με καθημερινές λέξεις (φαγητά, σαλάτες, πίτσα, αναψυκτικά, ζυμαρικά, κ.α.)
Οι μαθητές:
- να χρησιμοποιήσουν στερεότυπες εκφράσεις (θα ήθελα να παραγγείλω/να κάνω μια παραγγελία, πόσο κάνει, σε πόση ώρα θα είναι έτοιμα/θα τα φέρετε, Η διεύθυνση μου είναι, ευχαριστώ)
- να αντλήσουν πληροφορίες από τους καταλόγους (όνομα μαγαζιού, τιμές, φαγητά, τοποθεσία μαγαζιού, τηλέφωνο)
- να είναι σε θέση να πραγματοποιήσουν μία τηλεφωνική παραγγελία φαγητού
- να δημιουργήσουν το δικό τους κατάλογο
Η αξιολόγηση επιτελείται με την τήρηση ημερολογίου και τη συστηματική καταγραφή της πορείας των δραστηριοτήτων. Ο/η εκπαιδευτικός εστιάζει στο βαθμό συμμετοχής των μαθητών, στις δυσκολίες που συνάντησαν, στο ενδιαφέρον που έδειξαν και στα μαθησιακά προϊόντα που παρήγαγαν. Παράλληλα επικεντρώνει την προσοχή του/της στον τρόπο που λειτούργησαν τα παιδιά μέσα στην ομάδα, αν δηλαδή συνεργάστηκαν, ανέλαβαν πρωτοβουλίες και κατάφεραν να επιλύσουν τυχόν συγκρούσεις που προέκυψαν. Επικουρικό ρόλο επίσης διαδραματίζουν οι απομαγνητοφωνήσεις χαρακτηριστικών «στιγμών» της μαθησιακής διαδικασίας και η βιντεοσκόπηση μέρους της διδασκαλίας. Τέλος, σημαντική θεωρείται η προσπάθεια των εκπαιδευτικών να κινητροδοτήσουν τους μαθητές ώστε να αυτοαξιολογήσουν τη μαθησιακή διαδικασία, να εμπλακούν δηλαδή σε μια διαδικασία δημιουργίας «portfolio».