Φωτογραφία Καραφούσια Δήμητρα
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
από Καραφούσια Δήμητρα - Tuesday, 20 December 2011, 02:03 AM
 

ΙΣΤΟΡΙΑ : Θα συμφωνήσω με τους συναδέλφους ότι το κείμενο που θα δυσκόλευε περισσότερο τους μαθητές θα ήταν το κείμενο της Ιστορίας.Η έλλειψη εικονογράφισης ,  η παροχή συσσωρευμένων πληροφοριών και η χρήση δυσνόητων λέξεων καθιστά το μάθημα ένα 'σκόπελο΄ που τρομάζει όχι μόνο τους αλλοδαπούς αλλα και τους γηγενείς μαθητές !Παρ'όλα αυτά επειδή φέτος διδάσκω στην στ΄ τάξη θεωρώ ότι είναι στην κρίση του εκπαιδευτικού κατά πόσο θα παραμείνει στην πιστή διδασκαλία του κειμένου ή θα χρησιμοποιήσει άλλες μεθόδους (εποπτικό υλικό , εικόνες , αποσπάσματα άλλων βιβλίων )ώστε να γίνει το μάθημα πιο ευχάριστο και σίγουρα πιο κατανοητό από όλους τους μαθητές.

BINTEO To 1o βίντεο (κλιματικές αλλαγές ) θεωρώ ότι έχει ευχάριστη εικόνα ,κατανοητό λόγο και σαφές μήνυμα.Το 2ο βίντεο(Η χώρα μου από ψηλά) κινεί σίγουρα το ενδιαφέρον των μαθητών ,αφού και οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές είναι παιδιά ,περιέχει ενδιαφέρουσες εικόνες και σαφείς απαντήσεις.Το σημείο που θα τους  δυσκόλευε αρκετά είναι η γλώσσα που χρησιμοποιούν τα παιδιά για να θέσουν τις ερωτήσεις τους .Σίγουρα θα  χρειάζονταν  επεξηγήσεις από το δάσκαλο.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ Η 1η πρόσκληση (αφίσα) χρησιμοποιεί ιδιαίτερη γραμματοσειρά.Παρ'όλα αυτά  τονίζονται με καθαρά και κατανοητά γράμματα η ώρα προσέλευσης ,η ημέρα και ο σκοπός της . Το σημείο που ίσως δυσκόλευε τους μαθητές ,αλλοδαπούς και μη , είναι η κατανόηση των λέξεων "φάνκυ , ντίσκο , ποπ, ροκ ".Η 2η πρόσκληση (χειρόγραφη) είναι σίγουρα πιο δυσνόητη λόγω του γραφικού χαρακτήρα της.Εάν ξεπεράσουμε αυτό το εμπόδιο ,μία άλλη πιθανή δυσκολία βρίσκεται στις μη ολοκληρωμένες  και πολλές φορές κομμένες λέξεις πράγμα που την καθιστά ακόμα πιο δυσανάγνωστη.Το θετικό είναι ότι υπογραμμίζει τα βασικά σημεία που πρέπει να εστιάσει όποιος τη διαβάσει .

 
Φωτογραφία Καραφούσια Δήμητρα
Απάντηση: ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
από Καραφούσια Δήμητρα - Tuesday, 20 December 2011, 02:23 AM
 

*εικονογράφησης : )