Κατά τη γνώμη μου ,το κείμενο που θα δυσκόλευε περισσότερο τους αλλοδαπούς μαθητές είναι αυτό που περιλαμβάνεται στο σχολικό εγχερίδιο της Ιστορίας. Πρόκειται για ένα κείμενο το ποίο περιλαμβάνει πληθώρα πληροφοριών, με λεξιλόγιο ιδιαιτέρως απαιτητικό που δυσκολεύει ακόμα και ελληνόφωνους μαθητές. Επιπλέον, περιλαμβάνει στοιχεία της δημοτικής γλώσσας, τα αποία δεν είναι τόσο οικεία στους μαθητές. Επομένως, το ποσοστό δυσκολίας για τους αλλόγλωσσους αυξάνεται, τη στιγμή που τα παιδιά αυτά δυσκολεύονται να κατανοήσουν τα στοιχεία της καθημερινώς ομιλούμενης ελληνικής γλώσσας. Ένα ακόμα στοιχείο που, σύμφωνα με την πεποίθησή μου καθιστά το κείμενο αυξημένης δσκολίας,είναι η απουσία χαρακτηριστικής εικόνας που να σχετίζεται άμεσα με το κείμενο. Είναι ευρέως αποδεκτό το γεγονός ότι η διδασκαλία που ενεργοποιεί όσο το δυνατόν περισσότερες αισθήσεις του μαθητή μεγιστοποιεί το επιτυχημένο διδακτικό αποτέλεσμα. Η εικόνα των ιδρυθέντων σχολείων από τον Κοραή και μάλιστα σε μία γλωσσική μορφή μάλλον ακατανόητη ακόμα και για κάποιους ερλληνόφωνους μαθητές, δε θα βοηθούσε στην κατανόηση από τα αλλοδαπά παιδιά. Επιπροσθέτως, ενώ το μάθημα σχετίζεται με τους δασκάλους του Γένους, αναφέρεται σε αυτούς σε ένα μικρό εδάφιο, ενώ στην υπόλοιπη σελίδα περιγράφει το γενικό ιστορικό πλαίσιο της εποχής. Η αλήθεια είναι βέβαια πως το συγκεκριμένο βιβλίο είναι από μόνο του αυξημένης δυσκολίας, καθώς η παλαιότητα, η έλλειψη εικονογράφησης, η απουσία χρώματος απωθούν μεγάλο μέρος των μαθητών, ακόμα κι αυτούς που θεωρούν την ιστορία ως το αγαπημένο τους μάθημα. Πρόκειται για σχολικό εγχειρίδιο "απομακρυσμένο" από τη σύγχρονη μαθητική πραγματικότητα και τις διδακτικές ανάγκες των παιδιών, το οποίο σίγουρα δεν αποτελεί εργαλείο στα χέρια του εκπαιδευτικού. Εναπόκειται στην ευελιξία του εκπαιδευτικού και στην μεταδοτικότητά του η παροχή γνώσης στους μαθητές μέσω του συγκεκριμένου βιβλίου. Καταληκτικά, θα ήθελα να τονίσω πως τα προαναφερθέντα αποτελούν προσωπική εμπειρία , καθώς την τρέχουσα σχολική χρονιά δουλεύω στην έκτη τάξη και καθημερινά βρίσκομαι αντιμέτωπη με τις δυσκολίες και τις κρίσεις των μαθητών μου.