Πόσο σημαντικό ρόλο παίζει στην οργάνωση της διδασκαλίας σας ο σχεδιασμός δραστηριοτήτων για τον μεταγλωσσικό έλεγχο και την εμπέδωση της διδασκαλίας γραμματικών και συντακτικών φαινομένων;
Τόσο ο σχεδιασμός πρωτότυπων δραστηριοτήτων όσο και η αξιοποίηση του διαθέσιμου διδακτικού υλικού προσφέρουν στον εκπαιδευτικό αυτονομία και μεγαλύτερη ευκολία προσαρμογής στα διαρκώς μεταβαλλόμενα δεδομένα μιας Τάξης Υποδοχής.
Και στις δύο περιπτώσεις οι βασικές μεθοδολογικές αρχές είναι ίδιες (π.χ. καθορισμός και ιεράρχηση διδακτικών στόχων κ.λπ.) και καθορίζονται πάντα σε συνάρτηση με τις ιδιαιτερότητες μιας ανομοιογενούς και πολυεπίπεδης τάξης, όπως είναι η Τάξη Υποδοχής. Κατά συνέπεια, ακόμη και η αξιοποίηση του ήδη έτοιμου και διαθέσιμου υλικού προϋποθέτει μια μορφή "σχεδιασμού", με την έννοια της κατάλληλης επιλογής, προσαρμογής, τροποποίησης ή διαβάθμισης, προκείμενου να ανταποκρίνεται στις γλωσσικές ανάγκες όλων των μαθητών της τάξης.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα, είτε στη μία είτε στην άλλη περίπτωση; Αφενός μεν ο εκπαιδευτικός αποκτά μεγαλύτερη ευελιξία στην οργάνωση της διδασκαλίας του, αφετέρου δε κανένας μαθητής μας δεν αδρανοποιείται, αφού ο σχεδιασμός μας προϋποθέτει διερεύνηση των αναγκών των μαθητών και αξιοποίηση των δυνατοτήτων όλων των διαφορετικών γλωσσικών επιπέδων που εντοπίζονται στην Τάξη Υποδοχής.