Καλησπέρα και καλή χρονιά,
Θα συμφωνήσω με τους άλλους συναδέλφους ότι το απόσπασμα από το βιβλίο της Ιστορίας είναι το πιο δύσκολο και απαιτητικό. Η πυκνότητα των νοημάτων, η σύνθετη συντακτική δομή, η χρήση ειδικών όρων, η αναφορά σε αφηρημένες έννοιες καθιστούν το κείμενο δυσνόητο. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια διδάσκω το μάθημα της Ιστορίας σε Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο τόσο σε Τάξεις Υποδοχής όσο και σε κανονικές τάξεις και έχω να παρατηρήσω ότι για κάθε μάθημα είναι απαραίτητη η επεξεργασία του κειμένου (σχεδιάγραμμα στον πίνακα, αναλυτική παρουσίαση βασικών λέξεων-εννοιών, συνεχής επανάληψη των νέων όρων, χρήση οπτικού υλικού), προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές τα βασικά σημεία του κεφαλαίου.
Θεωρώ, ωστόσο, ότι και τα άλλα είδη κειμένων (προφορικά και γραπτά) παρουσιάζουν δυσκολίες.
Το βίντεο ακαδημαϊκού λόγου παρουσιάζει δυσκολίες τόσο ως προς το λεξιλόγιο όσο και ως προς τη δομή του λόγου. Το γεγονός ότι ο λόγος είναι προφορικός καθιστά πιο δύσκολη την κατανόησή του απ΄ ότι αν ήταν γραπτός.
Στο βίντεο του Ζουγανέλη πιστεύω ότι οι μαθητές μπορούν σε γενικές γραμμές να παρακολουθήσουν και να αποδώσουν με δικά τους λόγια την ιστορία. Ωστόσο, η υπερβολικά γρήγορη εκφορά του λόγου, ο κακός ήχος και ορισμένες "ιδιαίτερες" λέξεις μπορούν να δημιουργήσουν κάποιες δυσκολίες κατανόησης.
Τέλος, η κατανόηση και εκτέλεση της συνταγής μπορεί να σκοντάψει μονάχα σε λίγες άγνωστες λέξεις.