Καλημέρα σας και καλή χρονιά σε όλους!!!
1. Πιστεύω ότι το κείμενο που θα δυσκόλευε περισσότερο τα παιδιά είναι το κείμενο της Ιστορίας ΣΤ΄ Δημοτικού. Είναι ένα συνεχές κείμενο με δύσκολους ιστορικούς όρους που δεν εξηγούνται πουθενά. Η δύσκολη κατανόηση του κειμένου επιτείνεται από τις θλιβερές εικόνες που το συνοδεύουν - θλιβερές όχι γιατί είναι ασπρόμαυρες, αλλά για τον τρόπο που είναι τοποθετημένες καιι χωρίς συνοδευτικά στοιχεία.
2. Στο κείμενο του προφορικού λόγου υπάρχει ένας πολύ ωραίος συνδυασμός εικόνας, κίνησης και λόγου που διευκολύνει την κατανόηση. Το μόνο που θα μπορούσε να δυσκολέψει τους μαθητές είναι ο όρος "αναδάσωση".
Στο κείμενο του ακαδημαϊκού λόγου (ιστορία ΣΤ΄) δυσκολίες κατανόησης θα υπάρχουν τόσο στους δύσκολους ιστορικούς όρους, όσο και στη σύνθεση της σελίδας: ένα μεγάλο συνεχές κείμενο και δυο κακής ποιότητας εικόνες που δεν συνοδεύονται από λεζάντες.
Στο κείμενο του προφορικού ακαδημαϊκού λόγου δυσκολίες θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν τα παιδιά τόσο στον προφορικό λόγο που περιέχει επιστημονικούς όρους αλλά και στην ποιότητα της εικόνας. Επίσης τα παιδιά δεν παίζουν φυσικά το ρόλο τους αλλά φαίνεται ξεκάθαρα ότι διαβάζουν αυτά που λένε και είναι ανέκφραστα. Οι εικόνες είναι πολύ κοντά τραβηγμένες και οι μαθητές δεν προλαβαίνουν να συνειδητοποιήσουν που βρίσκονται τα ηφαίστεια στο χάρτη.
Η πρόσκληση αποτελεί ένα πολύ κατανοητό κείμενο. Οι ζωγραφιές δηλώνουν ότι πρόκειται για πάρτυ. Τα σημαντικά στοιχεία του πάρτυ είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα (ελάτε, αποκριάτικο πάρτυ, 1 Μαρτίου 2008, 10 ευρώ) οπότε κάποιος δε χρειάζεται να διαβάσει τις λεπτομέρειες.
Η δεύτερη πρόκληση είναι αρκετά δυσνόητη. Είναι χειρόγραφη και την κατάσταση δυσκολεύει ο άσχημος γραφικός χαρακτήρας που έχει και ορθογραφικά λάθη. Είναι μονότονη χωρίς επισημάνσεις για τα σημαντικά της στοιχεία, παρά τις αμυδρές υπογραμμίσεις με κόκκινο στυλό.