Φωτογραφία Χαριτωμένη Μανούσου
Συζήτηση δραστηριοτήτων αφόρμησης για το Δημοτικό
από Χαριτωμένη Μανούσου - Tuesday, 3 January 2012, 11:02 AM
 

Καλημέρα σας και καλή χρονιά σε όλους!!!

1. Πιστεύω ότι το κείμενο που θα δυσκόλευε περισσότερο τα παιδιά είναι το κείμενο της Ιστορίας ΣΤ΄ Δημοτικού. Είναι ένα συνεχές κείμενο με δύσκολους ιστορικούς όρους που δεν εξηγούνται πουθενά. Η δύσκολη κατανόηση του κειμένου επιτείνεται από τις θλιβερές εικόνες που το συνοδεύουν - θλιβερές όχι γιατί είναι ασπρόμαυρες, αλλά για τον τρόπο που είναι τοποθετημένες καιι χωρίς συνοδευτικά στοιχεία.

2. Στο κείμενο του προφορικού λόγου υπάρχει ένας πολύ ωραίος συνδυασμός εικόνας, κίνησης και λόγου που διευκολύνει την κατανόηση. Το μόνο που θα μπορούσε να δυσκολέψει τους μαθητές είναι ο όρος "αναδάσωση".

Στο κείμενο του ακαδημαϊκού λόγου (ιστορία ΣΤ΄) δυσκολίες κατανόησης θα υπάρχουν τόσο στους δύσκολους ιστορικούς όρους, όσο και στη σύνθεση της σελίδας: ένα μεγάλο συνεχές κείμενο και δυο κακής ποιότητας εικόνες που δεν συνοδεύονται από λεζάντες.

Στο κείμενο του προφορικού ακαδημαϊκού λόγου δυσκολίες θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν τα παιδιά τόσο στον προφορικό λόγο που περιέχει επιστημονικούς όρους αλλά και στην ποιότητα της εικόνας. Επίσης τα παιδιά δεν παίζουν φυσικά το ρόλο τους αλλά φαίνεται ξεκάθαρα ότι διαβάζουν αυτά που λένε και είναι ανέκφραστα. Οι εικόνες είναι πολύ κοντά τραβηγμένες και οι μαθητές δεν προλαβαίνουν να συνειδητοποιήσουν που βρίσκονται τα ηφαίστεια στο χάρτη.

Η πρόσκληση αποτελεί ένα πολύ κατανοητό κείμενο. Οι ζωγραφιές δηλώνουν ότι πρόκειται για πάρτυ. Τα σημαντικά στοιχεία του πάρτυ είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα (ελάτε, αποκριάτικο πάρτυ, 1 Μαρτίου 2008, 10 ευρώ) οπότε κάποιος δε χρειάζεται να διαβάσει τις λεπτομέρειες.

Η δεύτερη πρόκληση είναι αρκετά δυσνόητη. Είναι χειρόγραφη και την κατάσταση δυσκολεύει ο άσχημος γραφικός χαρακτήρας που έχει και ορθογραφικά λάθη. Είναι μονότονη χωρίς επισημάνσεις για τα σημαντικά της στοιχεία, παρά τις αμυδρές υπογραμμίσεις με κόκκινο στυλό.

 
Φωτογραφία Ελευθερία Ζάγκα
Απάντηση: Συζήτηση δραστηριοτήτων αφόρμησης για το Δημοτικό
από Ελευθερία Ζάγκα - Sunday, 8 January 2012, 04:11 PM
 

Χρόνια πολλά και καλή χρονιά και απο μένα. Εκτός των άλλων θίγετε και το πολύ σημαντικό θέμα που είναι η αξιοποίηση της εικόνας στη διδασκαλία και μάλιστα με δημιουργικό τρόπο. Σε πολλές περιπτώσεις η εικόνα βοηθά στην ένταξη των μηνυμάτων μέσα σε πλαίσιο (βλ και τις αντίστοιχες διαφάνειες του υλικού), οπότε μπορείτε να αρχίσετε να σκέφτεστε πιθανούς τρόπους αξιοποίησης των εικόνων στο μάθημά σας και να ξεκινήσουμε μία συζήτηση επ΄αυτού με αφορμή και το υλικό που έχει αναρτηθεί.

Φωτογραφία Ελένη Σκαλιδοπούλου
Απάντηση: Συζήτηση δραστηριοτήτων αφόρμησης για το Δημοτικό
από Ελένη Σκαλιδοπούλου - Sunday, 8 January 2012, 06:16 PM
 

Εφόσον δουλεύω με παιδιά νηπιαγωγείου γίνεται κατανοητό ότι οι μεγαλύτερες δυσκολίες υπάρχουν με τα κείμενα του γραπτού λόγου.Αν τους τα διάβαζα η ίδια θεωρώ ότι τη μεγαλύτερη δυσκολία θα την είχαν με το κείμενο της ιστορίας λόγω του δύσκολου λεξιλογίου αλλά και της μονοτονίας στην εμφάνισή του.Η πρώτη πρόσκληση θα τους κέντριζε το ενδιαφέρον λόγω των χρωμάτων και των σχεδίων ενώ τη δεύτερη θα τη θεωρούσαν μουντζούρα.Από τα βίντεο θα προτιμούσαν το πρώτο και τούτο διότι έχει σύντομη διάρκεια, κίνηση και μουσική.Όσον αφορά στο δεύτερο έχει έντονο το στοιχείο της διδασκαλίας ,τα πρόσωπα είναι ανέκφραστα και οι διάλογοι χωρίς ζωντάνια .

Φωτογραφία Μαρία Ιατράκη
Απάντηση: Συζήτηση δραστηριοτήτων αφόρμησης για το Δημοτικό
από Μαρία Ιατράκη - Wednesday, 25 January 2012, 07:33 PM
 

Συμφωνώ με την προλαλήσασα, κ Σκαλιδοπούλου. Σε ό,τι αφορά στο μάθημα της Ιστορίας, το κείμενο εξαιτίας των τηλεγραφικών αποφάνσεων είναι στεγνό και απωθητκό, ενώ η τόση σύντμηση καθιστά το περιεχόμενο δυσνόητο. Από τα βίντεο, το πρώτο αποτελεί και αφορμή για τη δημιουργικότητα των μαθητών καθώς είναι mashup.