Το παραμύθι
Η παρούσα εργασία προτείνει το παραμύθι ως εναλλακτικό μέσο διδασκαλίας.
Μέσω του παραμυθιού και της αξιοποίησής του με ομαδοσυνεργατικές μεθόδους
επιδιώκεται τόσο η ενίσχυση της γλωσσικής ανάπτυξης των μαθητών όσο και η
εδραίωση της συναισθηματικής και ψυχολογικής ασφάλειας των αλλόγλωσσων μαθητών μέσα στην τάξη.
Είδος Yλικού:
Σχέδιο Μαθήματος
Εκτιμώμενη Διάρκεια:
1 (Δ.Ω.)
Επίπεδο Γλωσσομάθειας της Ελληνικής:
Β1
Βαθμίδες Εκπαίδευσης:
Πρωτοβάθμια
Τάξεις:
Δ' Δημοτικού
Ηλικιακή Ομάδα: 7-9
Δ' Δημοτικού
Ηλικιακή Ομάδα: 7-9
Γνωστικά Πεδία:
Ελληνική Γλώσσα, Πληροφορική
Ελληνική Γλώσσα, Πληροφορική
Επικοινωνιακή Περίσταση:
Αφήγηση γεγονότων-ιστοριών
Αφήγηση γεγονότων-ιστοριών
Γλωσσική Διδασκαλία:
Μορφοσύνταξη, Λεξιλόγιο
Μορφοσύνταξη, Λεξιλόγιο
Τεχνικές ή άλλες απαιτήσεις:
Αίθουσα με προβολέα
Αίθουσα με προβολέα
Απαιτούμενα διδακτικά μέσα/υλικά:
Κείμενο , προβολέας, υπολογιστής (για powerpoint)
Οργάνωση Τάξης:
Ομαδική, Ανά Ζεύγη
Ομαδική, Ανά Ζεύγη
Προαπαιτούμενες Γνώσεις:
Σχηματισμός παρελθοντικών χρόνων και προηγούμενη συνεργασία σε ομάδες
Σχηματισμός παρελθοντικών χρόνων και προηγούμενη συνεργασία σε ομάδες
Λέξεις Κλειδιά:
Παραμύθι
Παραμύθι
Γενικοί στόχοι:
Γενικός σκοπός: Η κατανόηση αφηγηματικού κειμένου μέσα από τη χρήση κατάλληλων στρατηγικών (όπως με τη χρήση ερωτήσεων, τον εντοπισμό των λέξεων-κλειδιών του κειμένου και την παρουσίαση σε διάγραμμα, το μετασχηματισμό του κειμένου σε άλλη μορφή) και η παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου μέσα από εικονογραφημένες ιστορίες
Στόχοι ως προς τη μαθησιακή διαδικασία:
- να εξοικειωθούν με το αφηγηματικό είδος
- να κατακτήσουν τη δομική σύνθεση ενός αφηγηματικού κειμένου
- να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο παράγονται τα αφηγηματικά κείμενα
- να αναπτύξουν γλωσσικές δεξιότητες (προφορική-γραπτή επικοινωνία)
- οι γηγενείς μαθητές να μάθουν στοιχεία και λέξεις από τον πολιτισμό των αλλόγλωσσων μαθητών
Ψυχοκοινωνικοί
- δημιουργία σχέσεων αλληλοκατανόησης και αλληλοεκτίμησης μεταξύ των συμμαθητών που θα ευνοήσει την επικοινωνία και τη θετική αλληλεπίδραση
- ενίσχυση του αυτοαισθήματος και της αυτοεκτίμησης των αλλόγλωσσων μαθητών
- ελεύθερη χρήση φαντασίας
- να εργάζονται-συνεργάζονται σε ομάδες και να παρουσιάζουν τα αποτελέσματα στην τάξη
Κινητικοί
- μίμηση-παιχνίδι ρόλων
Γλωσσικές Ικανότητες – Δεξιότητες:
Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου, Επικοινωνιακή καταλληλότητα
Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου, Επικοινωνιακή καταλληλότητα
Ψηφιακός Εγγραμματισμός:
Διαχείριση πηγών πληροφορίας και ανακαλυπτική μάθηση
Διαχείριση πηγών πληροφορίας και ανακαλυπτική μάθηση
Ικανότητες για Συμμετοχή και Δράση στην Κοινωνία:
Συνεργασία, Αλληλεπίδραση και Επικοινωνία, Πολιτισμική Επίγνωση
Συνεργασία, Αλληλεπίδραση και Επικοινωνία, Πολιτισμική Επίγνωση
Δομικοί Στόχοι :
- να κατακτήσουν τη χρήση των παρελθοντικών χρόνων αορίστου και παρατατικού και να αντιληφθούν τη διαφορά που υπάρχει
- να μετατρέπουν ένα σύνολο προτάσεων σε άλλο χρόνο
- να κατανοήσουν τα χρονικά επιρρήματα που χρησιμοποιούνται για τη συγγραφή κειμένων
- να χρησιμοποιήσουν τα χρονικά επιρρήματα και τους χρόνους για να συγγράψουν ένα δικό τους αφηγηματικό κείμενο
Λεξιλογικοί Στόχοι:
- η προσπάθεια κατανόησης άγνωστων λέξεων από το περικείμενο.
- να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο παράγονται τα αφηγηματικά κείμενα
- ιδιαίτερη αναφορά στο θεματικό λεξιλόγιο: τα συναισθήματα
Λειτουργικοί Στόχοι:
- αφήγηση γεγονότων-ιστοριών
- αναδιήγηση ιστοριών
Άλλοι Στόχοι
Προγραμματισμός για την αποτίμηση της επίτευξης των στόχων που τίθενται στην Τ.Υ.
Η αξιολόγηση που θα προκύψει θα αφορά :
- στο σχεδιασμό του μαθήματος
- στις τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν: κατά πόσο εφαρμόστηκε σωστά η ομαδοσυνεργατική μέθοδος, η ανακαλυπτική μάθηση, η αφόρμηση, ο τύπος ερωτήσεων που χρησιμοποιήθηκαν, ο καταιγισμός ιδεών, το παιχνίδι ρόλων
- στην ανταπόκριση των μαθητών: κατά πόσο οι μαθητές έδειξαν ενδιαφέρον στη μαθησιακή διαδικασία, συμμετείχαν και αλληλεπιδρούσαν με τον εκπαιδευτικό
- στη μάθηση: μέσα από την παρατήρηση, τα φύλλα εργασίας, τη διήγηση ιστοριών μέσω εικόνων, το παιχνίδι ρόλων
- στο μαθησιακό κλίμα
Δημιουργήθηκε στις 05/07/2012 12:11 από τον Μαργαρίτα Καψάλη (Α.Π.Θ.)