Homo Sapiens
Α' Γυμνασίου
Ελληνική Γλώσσα, Ιστορία
Μορφοσύνταξη, Λεξιλόγιο
λίση ρημάτων ενεργητικής και μεσοπαθητικής φωνής στον ενεστώτα, κλίση ουσιαστικών και επιθέτων, λεξιλόγιο επιπέδου Α2-Β1
Το σπίτι μου/Η κατοικία, Ο τόπος όπου ζω/Η πόλη/Το χωριό, Επαγγέλματα
Σύνδεση της γλωσσικής διδασκαλίας στην Τάξη Υποδοχής με τη διδασκαλία του μαθήματος της ιστορίας της Α' Γυμνασίου.
Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου
Διδασκαλία του παρατατικού της ενεργητικής και της μεσοπαθητικής φωνής
- Διδασκαλία της χρήσης των προθέσεων από, σε και με + αιτιατική
- Ορθογραφία των καινούριων λέξεων
- Ερμηνευτική κατανόηση του επικοινωνιακού πλαισίου
- Κατανόηση και ερμηνεία προφορικού και γραπτού λόγου
- Παραγωγή, διαπραγμάτευση και αξιολόγηση του νοήματος στον προφορικό λόγο
- λεξιλόγιο σχετικά με τον τόπο κατοικίας, τον τρόπο ζωής και τα επαγγέλματα.
- Οι μαθητές σταδιακά εξοικειώνονται με το πιο σύνθετο ή/και εξειδικευμένο λεξιλόγιο του βιβλίου της ιστορίας της α’ γυμνασίου –και ειδικότερα της ενότητας 1 του 1ου κεφαλαίου, προσεγγίζοντάς το αρχικά σε πιο απλή γλώσσα και συνδέοντάς το με προηγούμενες γνώσεις. Μέρος του λεξιλογίου που χρησιμοποιείται δεν αντιστοιχεί σε επίπεδο γλωσσομάθειας Β1, αλλά σε υψηλότερο. Είναι όμως απαραίτητη η εισαγωγή των μαθητών στην κατανόηση και χρήση του, ώστε να διευκολυνθεί η ομαλή μετάβασή τους στην κύρια τάξη και να ενισχυθεί η αυτοπεποίθησή τους. Δίνεται δηλαδή έμφαση στην κατανόηση του περιεχομένου των ενοτήτων των βιβλίων της κύριας τάξης, αλλά δεν επιμένει ο εκπαιδευτικός στην εκμάθηση πιο δύσκολων όρων, σε περιπτώσεις μαθητών που δεν είναι σε θέση να τους εμπεδώσουν.
- Αναδιήγηση ιστορίας
- Κατανόηση και επεξήγηση όρων (στην ιστορία)
- Συζήτηση θεμάτων που συνδέονται με τη ζωή των μαθητών, με αφορμή το περιεχόμενο του μαθήματος της ιστορίας