Πληθυντικός αριθμός, πτώση και αριθμητικά
Προφορική άσκηση για την κατανόηση της μορφολογίας και της χρήσης του πληθυντικού αριθμού, με τη βοήθεια αριθμητικών και εικονιδίων.
Είδος Yλικού:
Φύλλο Εργασίας
Επίπεδο Γλωσσομάθειας της Ελληνικής:
Α2
Βαθμίδες Εκπαίδευσης:
Πρωτοβάθμια
Τάξεις:
Β' Δημοτικού, Γ' Δημοτικού, Δ' Δημοτικού
Β' Δημοτικού, Γ' Δημοτικού, Δ' Δημοτικού
Γνωστικά Πεδία:
Ελληνική Γλώσσα
Ελληνική Γλώσσα
Γλωσσική Διδασκαλία:
Μορφοσύνταξη, Προφορά
Μορφοσύνταξη, Προφορά
Τεχνικές ή άλλες απαιτήσεις:
Κατά προτίμηση, έγχρωμη φωτοτυπία.
Κατά προτίμηση, έγχρωμη φωτοτυπία.
Οργάνωση Τάξης:
Ατομική
Ατομική
Προαπαιτούμενες Γνώσεις:
Διδασκαλία πληθυντικού αριθμού απλών ουσιαστικών.
Διδασκαλία πληθυντικού αριθμού απλών ουσιαστικών.
Γενικοί στόχοι:
Κατανόηση της μορφολογίας και της χρήσης του πληθυντικού αριθμού, με τη βοήθεια αριθμητικών.
Κατανόηση της μορφολογίας και της χρήσης του πληθυντικού αριθμού, με τη βοήθεια αριθμητικών.
Επιπλέον, με τη χρήση των δύο διαφορετικών ερωτήσεων (πόσα υπάρχουν; / πόσα βλέπω;) επιχειρείται και ταυτόχρονη διάκριση του λειτουργικού ρόλου των πτώσεων.
Τα παραπάνω πραγματοποιούνται, παράλληλα με τη γραπτή απεικόνιση των ενικών ουσιαστικών, με τη χρήση παιγνιωδών εικονιδίων προς λεξιλογική κατανόηση.
Η άσκηση μπορεί, σε δεύτερο χρόνο, να γίνει και γραπτή.
Γλωσσικές Ικανότητες – Δεξιότητες:
Παραγωγή προφορικού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου, Επικοινωνιακή καταλληλότητα
Παραγωγή προφορικού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου, Επικοινωνιακή καταλληλότητα
Δομικοί Στόχοι :
Κατανόηση της μορφολογίας και της χρήσης του πληθυντικού αριθμού, με τη βοήθεια αριθμητικών.
Κατανόηση της μορφολογίας και της χρήσης του πληθυντικού αριθμού, με τη βοήθεια αριθμητικών.
Λεξιλογικοί Στόχοι:
Χρήση παιγνιωδών εικονιδιών για λεξιλογική κατανόηση.
Χρήση παιγνιωδών εικονιδιών για λεξιλογική κατανόηση.
Λειτουργικοί Στόχοι:
Με τη χρήση των δύο διαφορετικών ερωτήσεων (πόσα υπάρχουν; / πόσα βλέπω;) επιχειρείται και ταυτόχρονη διάκριση του λειτουργικού ρόλου των πτώσεων.
Με τη χρήση των δύο διαφορετικών ερωτήσεων (πόσα υπάρχουν; / πόσα βλέπω;) επιχειρείται και ταυτόχρονη διάκριση του λειτουργικού ρόλου των πτώσεων.
Δημιουργήθηκε στις 14/10/2014 05:08 από τον Γιάννης Φραγκιαδάκης (36ο δημοτικό σχολείο Αθηνών)