Ταξίδι στις εποχές_ τι ρούχα να πάρω μαζί μου;
Πρόκειται
για μια δραστηριότητα ακουστικής κατανόησης που οργανώνεται στο πλαίσιο του διδακτικού μοντέλου
"Εστίαση στον Τύπο" (ΕΤ). Οι δραστηριότητες ΕΤ επιδιώκουν την
εξοικείωση με συγκεκριμένους τύπους-στόχους, αλλά όχι τη συστηματική παραγωγή
τους. Στην προκειμένη περίπτωση, στις προτάσεις της περιγραφής οι καταλήξεις των
επιθέτων και των ουσιαστικών παρουσιάζονται με κόκκινο χρώμα. Με αυτόν τον
τρόπο εξασφαλίζεται η εστίαση της προσοχής των μαθητών στις συγκεκριμένες
καταλήξεις.
Δ' Δημοτικού, Ε' Δημοτικού, ΣΤ' Δημοτικού
Ελληνική Γλώσσα
Μορφοσύνταξη
Εικόνες, cd
Ατομική, Ανά Ζεύγη
Επίθετα σε -ος/-η/-ο & -ος/-α/-ο (Ονομαστική & Αιτιατική, Ενικού & Πληθυντικού)
Ρούχα και χρώματα, Ο καιρός/το κλίμα, Ταξίδια
1. Nα κατανοήσουν το ρόλο του επιθέτου τόσο ως επικοινωνιακού εργαλείου περιγραφής όσο και ως στοιχείου που συμπληρώνει το ουσιαστικό.
2. Να κατανοήσουν τη συμφωνία ως φαινόμενο που συνδέεται με το επίθετο.
Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου
1. Δομές όπου η γραμματική συμφωνία συνοδεύεται από μορφολογική σύμπτωση (έξυπνος άνθρωπος, καλούς βαθμούς).
2. Ποικιλομορφία σχηματισμού του θηλυκού σε -α/-η.
3. Δομές όπου η γραμματική συμφωνία δεν συνοδεύεται από μορφολογική ταυτότητα: περίεργη οικογένεια.
Θεματικό
λεξιλόγιο σχετικό με ρούχα, χρώματα.
Εξοικείωση
με συγκεκριμένους τύπους-στόχους.
Διασύνδεση μορφής-σημασίας.
Διαμόρφωση επικοινωνιακού πλαισίου αναγνωρίζοντας στους μαθητές τη δυνατότητα
να διατυπώσουν τη γνώμη τους.