Αξίζει να το δεις!
Πρόκειται για
μια δραστηριότητα κλειστού τύπου (συμπλήρωσης κενών) που οργανώνεται στο πλαίσιο της θεματικής: ταξίδια, περιηγήσεις, γνωριμία με ανθρώπους,
έθιμα, πολιτισμός και παρουσιάζει συνάφεια με την 1η ενότητα
του σχολικού εγχειριδίου Νεοελληνικής Γλώσσας της Β΄ Γυμνασίου. Στόχος είναι ο
μεταγλωσσικός έλεγχος του προς διδασκαλία αντικειμένου (=κλίση επιθέτου &
γραμματική συμφωνία).
Β' Γυμνασίου, Γ' Γυμνασίου, Α' Λυκείου
Ελληνική Γλώσσα, Γεωγραφία
Μορφοσύνταξη
Φωτοτυπίες, εικόνες
Ατομική, Ανά Ζεύγη
Επίθετα σε -ος/-η/-ο & -ος/-α, -ιά/-ο, -ης/-ης/-ες, -ης/-α/-ικο
Ο τόπος όπου ζω/Η πόλη/Το χωριό, Ταξίδια
· Να κατανοήσουν την έννοια της γραμματικής συμφωνίας ως χαρακτηριστικού φαινομένου της Ελληνικής που συνδέεται άμεσα με την κατηγορία του επιθέτου.
· Να κατανοήσουν το ρόλο του επιθέτου ως προσδιοριστικού στοιχείου που συμπληρώνει τη σημασία του ουσιαστικού τόσο εντός όσο και εκτός από τα όρια ελέγχου της Ονοματικής Φράσης.
· Να αντιληφθούν τον επικοινωνιακή χρήση του επιθέτου ως βασικού εργαλείου περιγραφής τόπων, προσώπων, πραγμάτων, καταστάσεων.
Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου
1. Δομές όπου η γραμματική συμφωνία συνοδεύεται από μορφολογική σύμπτωση (έξυπνος άνθρωπος).
2. Δομές όπου η γραμματική συμφωνία δεν
συνοδεύεται από μορφολογική ταυτότητα: περίεργη οικογένεια).
3. Γραμματική Συμφωνία: Υποκείμενο-Κατηγορούμενο/ Αντικείμενο-Κατηγορούμενο.
· Θεματικό λεξιλόγιο σχετικό με ταξίδια (προορισμοί, μεταφορικά μέσα, διαμονή, αξιοθέατα, δραστηριότητες) & περιγραφή τόπων, ανθρώπων και ανθρώπινων συμπεριφορών.
Να περιγράφουν τόπους, ανθρώπους και ανθρώπινες συμπεριφορές, πράγματα και καταστάσεις μέσα σε συγκεκριμένο επικοινωνιακό πλαίσιο.
Να συνδέουν τη μορφή (κλίση επιθέτου) με τη σημασία (γραμματική συμφωνία).