Ο κύκλος των εποχών_ Γλωσσικό εισρχόμενο
Πρόκειται για μια δραστηριότητα που οργανώνεται στο πλαίσιο της διδασκαλίας βάσει γλωσσικού εισερχομένου. Οι δραστηριότητες γλωσσικού εισερχομένου επικεντρώνονται σε συγκεκριμένους τύπους-στόχους και χρησιμοποιούν ως αφόρμηση εικόνες τις οποίες ενισχύουν με προτάσεις ανάλογα με τον τύπο ή τη δομή που στοχεύει η διδασκαλία.
Δ' Δημοτικού, Ε' Δημοτικού, ΣΤ' Δημοτικού
Ελληνική Γλώσσα, Μελέτη Περιβάλλοντος
Μορφοσύνταξη
Εικόνες
Ατομική, Ανά Ζεύγη
Επίθετα σε -ος/-η/-ο & -ος/-α/-ο (Ονομαστική Ενικού & Πληθυντικού, ΑΡΣ-ΘΗΛ-ΟΥΔ)
Ο καιρός/το κλίμα
1. Nα κατανοήσουν το ρόλο του επιθέτου τόσο ως επικοινωνιακού εργαλείου περιγραφής όσο και ως στοιχείου που συμπληρώνει το ουσιαστικό.
2. Να κατανοήσουν τη συμφωνία ως φαινόμενο που συνδέεται με το επίθετο.
Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου
1. Δομές όπου η γραμματική συμφωνία συνοδεύεται από μορφολογική σύμπτωση (έξυπνος άνθρωπος).
2. Ποικιλομορφία σχηματισμού του θηλυκού σε -α/-η.
3. Δομές
όπου η γραμματική συμφωνία δεν συνοδεύεται από μορφολογική ταυτότητα: περίεργη
οικογένεια).
4. Γραμματική Συμφωνία: Υποκείμενο-Κατηγορούμενο.
Θεματικό λεξιλόγιο σχετικό με τις εποχές, τα στοιχεία της φύσης, τον καιρό, το κλίμα.
Διασύνδεση
μορφής και σημασίας.
Διαμόρφωση επικοινωνιακού πλαισίου αναγνωρίζοντας στους μαθητές τη δυνατότητα
να διατυπώσουν τη γνώμη τους.