Κρουαζιέρα θα σας πάμε!
Πρόκειται για μια επικοινωνιακή δραστηριότητα που οργανώνεται στο πλαίσιο της θεματικής: ταξίδια, περιηγήσεις, γνωριμία με ανθρώπους, έθιμα, πολιτισμός και παρουσιάζει συνάφεια με την 1η ενότητα του σχολικού εγχειριδίου Νεοελληνικής Γλώσσας της Β΄ Γυμνασίου. Στόχος είναι ο μεταγλωσσικός έλεγχος του προς διδασκαλία αντικειμένου (=κλίση επιθέτου & γραμματική συμφωνία) με τη διαμόρφωση επικοινωνιακού πλαισίου που εξασφαλίζεται με τη χρήση οπτικού (εικόνες) και ακουστικού υλικού (τραγούδι).
Β' Γυμνασίου, Γ' Γυμνασίου
Ηλικιακή Ομάδα: 13-15
Ελληνική Γλώσσα, Γεωγραφία
Τόποι, ταξίδια, άνθρωποι, συνήθειες.
Μορφοσύνταξη, Λεξιλόγιο
Εικόνες, ακουστικά αρχεία με το τραγούδι "Κρουαζιέρα".
Ομαδική, Ανά Ζεύγη
Επίθετα σε
-ος/-η/-ο, -ος/-α/-ο, -ος/-ια/-ο, -ης/-ης/-ες, -ης/-α/-ικο, -ύς/-ιά/-ύ.
Άνθρωποι: περιγραφές/χαρακτήρες, Μέσα μεταφοράς, Ταξίδια
- Να κατανοήσουν την έννοια της γραμματικής συμφωνίας ως χαρακτηριστικού φαινομένου της Ελληνικής που συνδέεται άμεσα με την κατηγορία του επιθέτου.
- Να κατανοήσουν το ρόλο του επιθέτου ως προσδιοριστικού στοιχείου που συμπληρώνει τη σημασία του ουσιαστικού τόσο εντός όσο και εκτός από τα όρια ελέγχου της Ονοματικής Φράσης.
- Να αντιληφθούν τον επικοινωνιακή χρήση του επιθέτου ως βασικού εργαλείου περιγραφής, προσώπων, πραγμάτων, καταστάσεων.
Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου
Ικανότητα για διατύπωση και λύση προβλημάτων
Συνεργασία, Αλληλεπίδραση και Επικοινωνία, Πολιτισμική Επίγνωση
1. Δομές όπου η γραμματική συμφωνία συνοδεύεται από μορφολογική σύμπτωση (έξυπνος άνθρωπος).
2.
Δομές όπου η γραμματική συμφωνία δεν συνοδεύεται από μορφολογική ταυτότητα:
περίεργη οικογένεια).
3. Γραμματική Συμφωνία: Υποκείμενο-Κατηγορούμενο/ Αντικείμενο-Κατηγορούμενο.
· Θεματικό λεξιλόγιο σχετικό με ταξίδια (προορισμοί, μεταφορικά μέσα, διαμονή, αξιοθέατα, δραστηριότητες) & περιγραφή τόπων, ανθρώπων και ανθρώπινων συμπεριφορών.
Να περιγράφουν τόπους, ανθρώπους και ανθρώπινες συμπεριφορές, πράγματα και καταστάσεις μέσα σε συγκεκριμένο επικοινωνιακό πλαίσιο.
Να συνδέουν τη μορφή (κλίση επιθέτου) με τη σημασία (γραμματική συμφωνία).