Περιγραφή χαρακτήρα_Γλωσσικό Εισερχόμενο
Πρόκειται για μια δραστηριότητα που οργανώνεται στο πλαίσιο της διδασκαλίας βάσει γλωσσικού εισερχομένου. Οι δραστηριότητες γλωσσικού εισερχομένου επικεντρώνονται σε συγκεκριμένους τύπους-στόχους και χρησιμοποιούν ως αφόρμηση εικόνες τις οποίες ενισχύουν με προτάσεις ανάλογα με τον τύπο ή τη δομή που στοχεύει η διδασκαλία.
Β' Γυμνασίου, Γ' Γυμνασίου
Ελληνική Γλώσσα
Μορφοσύνταξη, Λεξιλόγιο
Εικόνες
Ατομική, Ανά Ζεύγη
Επίθετα σε -ος,-η/-α, -ο, / -ης, -ης, -ες, / -ύς, -ιά, -ύ
Άνθρωποι: περιγραφές/χαρακτήρες
1. Nα κατανοήσουν το ρόλο του επιθέτου τόσο ως επικοινωνιακού εργαλείου περιγραφής όσο και ως στοιχείου που συμπληρώνει το ουσιαστικό.
2. Να κατανοήσουν τη συμφωνία ως φαινόμενο που συνδέεται με το επίθετο (επιθετικός προσδιορισμός/ κατηγορούμενο).
Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου
1. Δομές όπου η γραμματική συμφωνία συνοδεύεται από μορφολογική σύμπτωση (έξυπνος άνθρωπος).
2. Ποικιλομορφία σχηματισμού του θηλυκού σε -α/-η.
3.
Δομές όπου η γραμματική συμφωνία δεν συνοδεύεται από μορφολογική ταυτότητα: εξωστρεφής άνθρωπος.
4. Γραμματική Συμφωνία: Υποκείμενο-Κατηγορούμενο.
Θεματικό λεξιλόγιο σχετικά με την περιγραφή χαρακτήρα.
Διασύνδεση μορφής και σημασίας.
Διαμόρφωση επικοινωνιακού πλαισίου αναγνωρίζοντας στους μαθητές τη δυνατότητα
να διατυπώσουν τη γνώμη τους.