Δραστηριότητα για τον τονισμό
Η δραστηριότητα εστιάζει στον τονισμό. Δίνονται στους μαθητές οι στίχοι ενός ποιήματος, από το οποίο απουσιάζουν τα διακριτικά σημάδια του τόνου και τους ζητείται να τονίσουν τις λέξεις. Παράλληλα, ακούν και τη μελοποιημένη εκδοχή του ποιήματος, ώστε να τους βοηθήσει στον τονισμό. Στη συνέχεια ζητείται να διακρίνουν σε ποια συλλαβή τονίζονται κάποιες λέξεις, ενώ ακολουθεί άσκηση ΄'βρες το λάθος'', στόχος της οποίας είναι να εξαγάγουν μόνοι τους τον περιορισμό της τρισυλλαβίας.
Είδος Yλικού:
Σχέδιο Μαθήματος
Εκτιμώμενη Διάρκεια:
1 (Δ.Ω.)
Επίπεδο Γλωσσομάθειας της Ελληνικής:
Α1, Α2
Βαθμίδες Εκπαίδευσης:
Πρωτοβάθμια
Τάξεις:
Β' Δημοτικού, Γ' Δημοτικού, Δ' Δημοτικού, Ε' Δημοτικού
Ηλικιακή Ομάδα: 7-9, 10-12
Β' Δημοτικού, Γ' Δημοτικού, Δ' Δημοτικού, Ε' Δημοτικού
Ηλικιακή Ομάδα: 7-9, 10-12
Γνωστικά Πεδία:
Ελληνική Γλώσσα
Ελληνική Γλώσσα
Επικοινωνιακή Περίσταση:
Τραγούδι
Τραγούδι
Γλωσσική Διδασκαλία:
Προφορά
Προφορά
Τεχνικές ή άλλες απαιτήσεις:
Υπολογιστής/cd player
Υπολογιστής/cd player
Οργάνωση Τάξης:
Ατομική
Ατομική
Προαπαιτούμενες Γνώσεις:
Ανάγνωση, λεξιλόγιο επιπέδου Α1
Ανάγνωση, λεξιλόγιο επιπέδου Α1
Γενικοί στόχοι:
Εξάσκηση στον τονισμό των λέξεων
Εξάσκηση στον τονισμό των λέξεων
Γλωσσικές Ικανότητες – Δεξιότητες:
Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου
Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου
Δομικοί Στόχοι :
Τονισμός των λέξεων
Τονισμός των λέξεων
Λεξιλογικοί Στόχοι:
.....
.....
Λειτουργικοί Στόχοι:
Σύνδεση προφορικού και γραπτού λόγου μέσω του τραγουδιού, με σκοπό τον κατάλληλο τονισμό των λέξεων
Σύνδεση προφορικού και γραπτού λόγου μέσω του τραγουδιού, με σκοπό τον κατάλληλο τονισμό των λέξεων
Δημιουργήθηκε στις 17/02/2014 12:13 από τον Βασιλική Αποστολούδα (Τ.Υ.)