Ημερολόγιο-κειμενική συνοχή και συνεκτικότητα

Το συγκεκριμένο φύλλο εργασίας αποτελείται από ένα κείμενο που ανήκει στο γραπτό κειμενικό είδος «ημερολόγιο», το οποίο οι μαθητές πρέπει να ανασυνθέσουν κατόπιν ανάγνωσής του από τον εκπαιδευτικό. Η ανασύνθεση διευκολύνεται από βοηθητικές εικόνες και λέξεις. Παράλληλα διδάσκεται η κειμενική συνοχή και η συνεκτικότητα, στοιχεία που έχει παρατηρηθεί ότι δυσκολεύουν τους μαθητές αυτής της ηλικίας και αυτού του επιπέδου. Η δραστηριότητα στοχεύει στην επεξεργασία του περιεχομένου από τους μαθητές και, ταυτόχρονα, τους κατευθύνει στη σωστή χρήση των κειμενικών δεικτών (και, αλλά, σήμερα, μετά), της στίξης (τελεία, κόμμα) και, τέλος, στην παρατήρηση των χαρακτηριστικών του κειμενικού είδους, προκειμένου να κατακτηθεί η επίγνωση της επικοινωνιακής καταλληλότητας.
Είδος Yλικού: Φύλλο Εργασίας

Επίπεδο Γλωσσομάθειας της Ελληνικής: Α2, Β1
Βαθμίδες Εκπαίδευσης: Πρωτοβάθμια

Τάξεις:
Γ' Δημοτικού, Δ' Δημοτικού
Γνωστικά Πεδία:
Ελληνική Γλώσσα
Γλωσσική Διδασκαλία:
Μορφοσύνταξη
Τεχνικές ή άλλες απαιτήσεις:

Απαιτούμενα διδακτικά μέσα/υλικά:
Έγχρωμες φωτοτυπίες του φύλλου εργασίας.
Οργάνωση Τάξης:
Ατομική, Ομαδική, Ανά Ζεύγη
Προαπαιτούμενες Γνώσεις:
Στοιχειώδεις γνώσεις στην παραγωγή γραπτού λόγου.
Λέξεις Κλειδιά:
Καθημερινή επικοινωνία, Ελεύθερος χρόνος/Ψυχαγωγία, Ταξίδια
Γενικοί στόχοι:
Η δραστηριότητα στοχεύει στην επεξεργασία του περιεχομένου από τους μαθητές και, ταυτόχρονα, τους κατευθύνει στη σωστή χρήση των δεικτών κειμενικής συνοχής και συνεκτικότητας.
Γλωσσικές Ικανότητες – Δεξιότητες:
Κατανόηση προφορικού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου, Επικοινωνιακή καταλληλότητα
Δομικοί Στόχοι :
Σωστή χρήση των κειμενικών δεικτών (και, αλλά, όμως κτλ), της στίξης (τελεία, κόμμα). 
Λεξιλογικοί Στόχοι:
Διδασκαλία απλού λεξιλογίου, κατάλληλου για την περίσταση επικοινωνίας.
Λειτουργικοί Στόχοι:
Διδασκαλία της επικοινωνιακής καταλληλότητας ενός κειμενικού είδους.
Δημιουργήθηκε στις 15/02/2014 14:27 από τον Φρειδερίκη Τσαμούρη (Συνεργάτιδα της Δράσης 1)