Η ελιά
Το 2006 είχε οριστεί από την ελληνική κυβέρνηση ως « Έτος ελιάς και ελαιόλαδου». Το γεγονός αυτό στάθηκε αφορμή να πληθύνουν οι εκδόσεις αναφορικά με τα ελαιόδεντρα , συμπεριλαμβανομένου κι ενός σημαντικού όγκου εκπαιδευτικού υλικού . Κι αυτό οφείλεται στις πολλές απορίες μαθητών σχετικά με τα ελαιόδεντρα και τα ελαιοτριβεία .Έτσι, μέσα από το έντυπο υλικό περιγράφονται συνοπτικά τα στάδια παραγωγής του ελαιόλαδου από ένα σύγχρονο ελαιοτριβείο, χωρίς να λείπουν και κάποιες ιστορικές αναφορές, ώστε να αποτελέσει κίνητρο για την επιτόπου επίσκεψη σε ένα απ’ αυτά.
Μια επίσκεψη στο πιο κοντινό ελαιοτριβείο της περιοχής θα ήταν η ιδανική εισαγωγή για την παρούσα διδακτική πρόταση.
Οι δραστηριότητες είναι εμπλουτισμένες με εικόνες, φωτογραφίες , ασκήσεις σε παιγνιώδη μορφή με απώτερο σκοπό να προσελκύσουν το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή όλων των μαθητών.
Γ' Δημοτικού, Δ' Δημοτικού
Ηλικιακή Ομάδα: 7-9
Ελληνική Γλώσσα, Ιστορία
Δραματοποίηση-παιχνίδι ρόλων
Μορφοσύνταξη, Λεξιλόγιο
αίθουσα υπολογιστών
βιντεοκάμερα, H/Y, πρόσβαση στο διαδίκτυο
Ατομική, Ομαδική
κλίση ουσιαστικών
Αγγλική, Αλβανική, Βουλγαρική
Διατροφή, Έθιμα / Γιορτές / Συνήθειες, Ελιά -Λάδι-Ολύμπιοι θεοί
- Να ανακληθούν προηγούμενες γνώσεις
- Να ενισχυθεί η αποκλίνουσα σκέψη και η φαντασία των μαθητών
- Να αξιοποιηθεί δημιουργικά το νοητικό και γλωσσικό δυναμικό τους
- Να συνεργαστούν για την πραγμάτευση ενός θέματος , καθώς και για την προετοιμασία προφορικών και γραπτών κειμένων σχετικά μ’ αυτό.
Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου, Επικοινωνιακή καταλληλότητα
Κοινωνικές Επιστήμες
Εξοικείωση με τις τεχνολογίες και τις επικοινωνιακές πρακτικές, Διαχείριση πηγών πληροφορίας και ανακαλυπτική μάθηση, Πρότυπα – σχήματα απεικόνισης και Εκφραστικά εργαλεία και μέσα
Συνεργασία, Αλληλεπίδραση και Επικοινωνία, Πολιτισμική Επίγνωση
- Χρήση ευθέος και πλαγίου λόγου
- Διδασκαλία λεξιλογίου αναφορικά με την ελιά – λάδι, τους Θεούς του Ολύμπου
Αφήγηση
Η αξιολόγηση της διδακτικού εγχειρήματος θα μπορούσε να επιτευχθεί μέσα από δύο ασκήσεις, τις οποίες θα κληθούν να λύσουν οι μαθητές. Από το αποτέλεσμα θα διαπιστωθεί ο βαθμός κατάκτησης της κατανόησης του κειμένου.