Περιγραφή χαρακτήρα

Το εν λόγω  σχέδιο μαθήματος αποσκοπεί στην εκμάθηση θεματικού λεξιλογίου αναφορικά με την περιγραφή του ανθρώπινου χαρακτήρα και στην αξιοποίησή του με δραστηριότητες παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου. Επίσης,  αναμένεται ότι οι μαθητές θα προβληματιστούν για πολλά ανθρώπινα χαρακτηριστικά και μέσω παιγνιωδών δραστηριοτήτων θα γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους και τους άλλους.

Είδος Yλικού: Σχέδιο Μαθήματος
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 2 (Δ.Ω.)

Επίπεδο Γλωσσομάθειας της Ελληνικής: Α2, Β1
Βαθμίδες Εκπαίδευσης: Πρωτοβάθμια

Τάξεις:
Γ' Δημοτικού, Δ' Δημοτικού

Ηλικιακή Ομάδα: 7-9, 10-12

Διάστημα Εφαρμογής: 22/11/2012
Γνωστικά Πεδία:
Ελληνική Γλώσσα
Επικοινωνιακή Περίσταση:
Περιγράφω ανθρώπινους χαρακτήρες
Γλωσσική Διδασκαλία:
Μορφοσύνταξη, Λεξιλόγιο
Τεχνικές ή άλλες απαιτήσεις:
Προτζέκτορας - υπολογιστής
Οργάνωση Τάξης:
Ομαδική
Προαπαιτούμενες Γνώσεις:

Ενεστώτας ενεργητικής φωνής συχνόχρηστων ρημάτων

Μορφολογία βασικών επιθέτων σε -ος (-ης) / -η (-α) 

Λέξεις Κλειδιά:
Οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον, Άνθρωποι: περιγραφές/χαρακτήρες
Γενικοί στόχοι:

Να περιγράφουν το χαρακτήρα διαφορετικών προσώπων

Να συγκρίνουν εικόνες και να επισημαίνουν ομοιότητες και διαφορές

Να διακρίνουν και να εξηγούν συγκεκριμένα εσωτερικά χαρακτηριστικά

Γλωσσικές Ικανότητες – Δεξιότητες:
Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου, Επικοινωνιακή καταλληλότητα
Λογικές Γνωσιακές Ικανότητες – Δεξιότητες:
Ικανότητα για διατύπωση και λύση προβλημάτων
Ψηφιακός Εγγραμματισμός:
Διαχείριση πηγών πληροφορίας και ανακαλυπτική μάθηση, Διαμόρφωση προτύπων – Κατανόηση, Πρότυπα – σχήματα απεικόνισης και Εκφραστικά εργαλεία και μέσα, Διαχείριση της μάθησης σε ατομικό επίπεδο αλλά και σε συνεργατικό περιβάλλον
Ικανότητες για Συμμετοχή και Δράση στην Κοινωνία:
Συνεργασία, Αλληλεπίδραση και Επικοινωνία, Πολιτισμική Επίγνωση
Δομικοί Στόχοι :

Να εξασκηθούν στη χρήση ενεστώτα ενεργητικής φωνής

Να εξασκηθούν στη συμφωνία Υποκειμένου - Κατηγορουμένου

Να μάθουν να χρησιμοποιούν τις κατάλληλες δομές για την περιγραφή του χαρακτήρα διάφορων ατόμων

Λεξιλογικοί Στόχοι:

Θεματικό λεξιλόγιο για την περιγραφή του ανθρώπινου χαρακτήρα

Λειτουργικοί Στόχοι:

Να οργανώσουν σωστά μία περιγραφή χαρακτήρα

Να κατανοούν τη λειτουργία των κουίζ

Προγραμματισμός για την αποτίμηση της επίτευξης των στόχων που τίθενται στην Τ.Υ.

Μετά την ολοκλήρωση του σχεδίου μαθήματος αναμένεται ότι οι μαθητές θα χρησιμοποιούν  το θεματικό λεξιλόγιο στην καθημερινή ζωή τους όταν αναφέρονται σε προσφιλή τους πρόσωπα. Επίσης, αναμένεται ότι θα αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους στο μάθημα της γλώσσας  και θα μπορούν να αποκωδικοποιούν ευκολότερα τα κείμενα που αναφέρονται στον ανθρώπινο χαρακτήρα.

Δημιουργήθηκε στις 28/10/2013 18:20 από τον Κατσάρου Χ. - Αμπάτη Α. (12ο Δ.Σ. Π.Φαλήρου - Δ.Σ. Διαπολιτισμικής Εκπ/σης Π. Φαλήρου)