Εξωτερική περιγραφή ανθρώπων
Το εν λόγω σχέδιο μαθήματος αποσκοπεί στην εκμάθηση θεματικού λεξιλογίου αναφορικά με την εξωτερική περιγραφή ανθρώπων και στην αξιοποίησή του σε πολλές δραστηριότητες παραγωγής προφορικού λόγου και γραπτού λόγου που εστιάζουν την προσοχή των μαθητών σε εικόνες.
Γ' Δημοτικού, Δ' Δημοτικού
Ηλικιακή Ομάδα: 7-9, 10-12
Διάστημα Εφαρμογής: 15/11/1012
Ελληνική Γλώσσα
Περιγράφω τους φίλους μου / αγαπημένα μου πρόσωπα - Περιγράφω ανθρώπους που δε συμπαθώ
Μορφοσύνταξη, Λεξιλόγιο
Προτζέκτορας - Υπολογιστής
Ομαδική
Ενεστώτας ενεργητικής φωνής συχνόχρηστων ρημάτων
Οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον, Άνθρωποι: περιγραφές/χαρακτήρες, Ανθρώπινο σώμα, Ρούχα και χρώματα
Να περιγράφουν εξωτερικά διαφορετικά πρόσωπα
Να συγκρίνουν εικόνες και να επισημαίνουν ομοιότητες και διαφορές
Να συνεργάζονται με στόχο τον εντοπισμό ανθρώπων
Να απομονώνουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά
Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου
Ικανότητα για διατύπωση και λύση προβλημάτων
Διαχείριση πηγών πληροφορίας και ανακαλυπτική μάθηση, Διαμόρφωση προτύπων – Κατανόηση, Διαχείριση της μάθησης σε ατομικό επίπεδο αλλά και σε συνεργατικό περιβάλλον
Συνεργασία, Αλληλεπίδραση και Επικοινωνία, Πολιτισμική Επίγνωση
Να εξασκηθούν στη χρήση ενεστώτα ενεργητικής φωνής
Να εξασκηθούν στη συμφωνία Επιθέτου – Ονόματος και Υποκειμένου - Κατηγορουμένου
Να μάθουν να χρησιμοποιούν τις κατάλληλες δομές για την εξωτερική περιγραφή ατόμων
Θεματικό λεξιλόγιο για τις περιγραφές ανθρώπων
Να οργανώσουν σωστά μία περιγραφή ανθρώπου
Να παρατηρούν προσεχτικά εικόνες διαφορετικών ανθρώπων και να τους περιγράφουν αναλυτικά αντλώντας στοιχεία από αυτές
Μετά την ολοκλήρωση του σχεδίου μαθήματος αναμένεται ότι οι μαθητές θα χρησιμοποιούν το θεματικό λεξιλόγιο στην καθημερινή ζωή τους όταν αναφέρονται σε προσφιλή τους πρόσωπα. Επίσης, αναμένεται ότι θα αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους στο μάθημα της γλώσσας και θα μπορέσουν να αποκωδικοποιούν ευκολότερα τα περιγραφικά κείμενα.