Ταξιδεύω στον κόσμο

Το συγκεκριμένο σχέδιο μαθήματος αποσκοπεί στη γνωριμία των μαθητών με τις χώρες καταγωγής των ίδιων και των συμμαθητών τους. Επίσης, στοχεύει στην αξιοποίηση και την ανταλλαγή πολιτισμικών στοιχείων. Παράλληλα, ωθεί τους μαθητές στην αναζήτηση νέων στοιχείων αναφορικά με τον τόπο και το περιβάλλον που ζουν. Τέλος, καλλιεργεί βασικές γνώσεις που αφορούν στον παγκόσμιο χάρτη.

 

Είδος Yλικού: Σχέδιο Μαθήματος
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 1 (Δ.Ω.)

Επίπεδο Γλωσσομάθειας της Ελληνικής: Α2, Β1
Βαθμίδες Εκπαίδευσης: Πρωτοβάθμια

Τάξεις:
Β' Δημοτικού, Γ' Δημοτικού, Δ' Δημοτικού, Ε' Δημοτικού, ΣΤ' Δημοτικού

Ηλικιακή Ομάδα: 7-9, 10-12

Διάστημα Εφαρμογής: 1/12/2012 - 1/4/2013
Γνωστικά Πεδία:
Ελληνική Γλώσσα, Γεωγραφία
Επικοινωνιακή Περίσταση:
Μαθαίνω για τις χώρες καταγωγής των συμμαθητών μου
Γλωσσική Διδασκαλία:
Λεξιλόγιο
Τεχνικές ή άλλες απαιτήσεις:

Υπολογιστής για την προβολή εικόνων και την αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο

 

Απαιτούμενα διδακτικά μέσα/υλικά:

Χαρτί του μέτρου

Αναμνηστικά αντικείμενα από διάφορες χώρες

Οργάνωση Τάξης:
Ομαδική
Προαπαιτούμενες Γνώσεις:

Ενεστώτας και Μέλλοντας ενεργητικής φωνής συχνόχρηστων ρημάτων

Βασικό θεματικό λεξιλόγιο για την περιγραφή τοπίων

 

Αναφορές στη Μητρική Γλώσσα:
Αραβική
Λέξεις Κλειδιά:
Ο τόπος όπου ζω/Η πόλη/Το χωριό, Ρούχα και χρώματα, Μέσα μεταφοράς, Ζώα, Ο καιρός/το κλίμα, Εθνικότητες και χώρες, Ταξίδια
Γενικοί στόχοι:

Να ενισχύσουν την πολιτισμική τους ταυτότητα

Να γνωρίσουν τον παγκόσμιο χάρτη

Να ανταλλάξουν πολιτισμικά στοιχεία με τους συμμαθητές τους

Να ταξιδέψουν νοερά στον κόσμο           

 

Γλωσσικές Ικανότητες – Δεξιότητες:
Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου
Λογικές Γνωσιακές Ικανότητες – Δεξιότητες:
Ικανότητα για διατύπωση και λύση προβλημάτων
Ψηφιακός Εγγραμματισμός:
Εξοικείωση με τις τεχνολογίες και τις επικοινωνιακές πρακτικές, Διαχείριση πηγών πληροφορίας και ανακαλυπτική μάθηση, Διατύπωση υποθέσεων – ερωτημάτων, Διαμόρφωση προτύπων – Κατανόηση, Πρότυπα – σχήματα απεικόνισης και Εκφραστικά εργαλεία και μέσα, Διαχείριση της μάθησης σε ατομικό επίπεδο αλλά και σε συνεργατικό περιβάλλον
Ικανότητες για Συμμετοχή και Δράση στην Κοινωνία:
Συνεργασία, Αλληλεπίδραση και Επικοινωνία, Πολιτισμική Επίγνωση
Δομικοί Στόχοι :

Να εξασκηθούν στη χρήση ενεστώτα και Μέλλοντα ενεργητικής φωνής

Να μάθουν να χρησιμοποιούν τις κατάλληλες δομές για να περιγράψουν τη χώρα τους και να προσδιορίσουν τη θέση της στον παγκόσμιο χάρτη

 

Λεξιλογικοί Στόχοι:

Να αξιοποιήσουν  το θεματικό λεξιλόγιο αναφορικά με πολιτισμικά στοιχεία διάφορων χωρών (π.χ. ιστορικά μνημεία, σημαίες, νομίσματα κλπ), με τη χλωρίδα και την πανίδα, καθώς  και με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν κάθε εποχή σε κάθε χώρα

 

Λειτουργικοί Στόχοι:

Να λειτουργούν ομαδοσυνεργατικά για την ανακάλυψη στοιχείων μέσα από διαφορετικά μέσα και υλικά

 

Προγραμματισμός για την αποτίμηση της επίτευξης των στόχων που τίθενται στην Τ.Υ.

Μετά την ολοκλήρωση του σχεδίου μαθήματος αναμένεται ότι οι μαθητές θα θέτουν νέα ερωτήματα για τις χώρες καταγωγής των συμμαθητών τους και θα γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους και τους άλλους. Παράλληλα εκτιμάται ότι οι μαθητές θα αξιοποιήσουν τις νέες γνώσεις τους στο μάθημα της γεωγραφίας.

 

Δημιουργήθηκε στις 18/07/2013 18:38 από τον Αναστασία Αμπάτη (Δ.Σ. Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Π.Φαλήρου)