Διδασκαλία μέσω περιεχομένου Βιολογία και Γλώσσα

Η συγκεκριμένη δραστηριότητα αφορά τη διδασκαλία γλώσσας και βιολογίας. Συγκεκριμένα, εστιάζει σε ένα διαθεματικό σχέδιο διδασκαλίας που καλύπτει τα γνωστικά αντικείμενα της Βιολογίας και της Ελληνικής γλώσσας και απευθύνεται σε Τάξη Υποδοχής 2.
Βασικός στόχος είναι η παρουσίαση του τρόπου με τον οποίο το μάθημα της Βιολογίας, δύναται να αποτελέσει εφαλτήριο του γλωσσικού γραμματισμού. Στο επίκεντρο της διδασκαλίας τίθεται το μάθημα που αφορά το μυοσκελετικό σύστημα του ανθρώπου. Η αποσαφήνιση των όρων επιτυγχάνεται τόσο με τη βοήθεια των Νέων Τεχνολογιών, που εξεικονίζουν τη θεωρία, όσο και με τη συνδρομή της γλώσσας, που αποσαφηνίζει μέσα από στοχευμένες ασκήσεις το δύσκολο εννοιολογικό περιεχόμενο. Παράλληλα, το μάθημα της Βιολογίας παρέχει τη δυνατότητα διδασκαλίας συγκεκριμένου γραμματικού φαινομένου. Προαπαιτούμενο βέβαια για την επιτυχή οργάνωση και υλοποίηση μιας διαθεματικής διδακτικής παρέμβασης αποτελεί η συνεργασία των εκπαιδευτικών.

Είδος Yλικού: Δραστηριότητα
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 4 (Δ.Ω.)

Επίπεδο Γλωσσομάθειας της Ελληνικής: Β1, Β2
Βαθμίδες Εκπαίδευσης: Δευτεροβάθμια

Τάξεις:
Α' Γυμνασίου
Γνωστικά Πεδία:
Ελληνική Γλώσσα, Βιολογία
Γλωσσική Διδασκαλία:
Μορφοσύνταξη, Λεξιλόγιο
Τεχνικές ή άλλες απαιτήσεις:
προτζέκτορας, υπολογιστής,ηχεία
Οργάνωση Τάξης:
Ατομική, Ομαδική
Προαπαιτούμενες Γνώσεις:

Λεξιλόγιο επιπέδου Β1

Λέξεις Κλειδιά:
Διατροφή, Ανθρώπινο σώμα, Υγεία, Αθλητισμός
Γενικοί στόχοι:
• Να αναγνωρίσουν την κίνηση ως αποτέλεσμα συνεργασίας του μυϊκού και του σκελετικού συστήματος και να προσδιορίζουν το ρόλο του καθενός στην κίνηση.
• Να διακρίνουν τα είδη των αρθρώσεων και να τα συσχετίζουν με τη δυνατότητα κίνησης
• Να ξεχωρίσουν τις κακώσεις του μυοσκελετικού συστήματος
• Να εξοικειωθούν με τις έννοιες και τις ορολογίες του μυοσκελετικού συστήματος
• Να γνωρίσουν από ποια οστά αποτελείται ο σκελετός του ανθρώπου και το ρόλο του κάθε τμήματος στη στήριξη και κίνηση
Γλωσσικές Ικανότητες – Δεξιότητες:
Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου
Δομικοί Στόχοι :

Να κατανοήσουν το σχηματισμό της παθητικής σύνταξης
Να γνωρίσουν τη σωστή χρήση της ενεργητικής και της παθητικής σύνταξης στο γραπτό και προφορικό λόγο.

Λεξιλογικοί Στόχοι:

Να αποκτήσουν λεξιλόγιο σχετικά με τα μέρη του ανθρώπινου σκελετού και τη δομή των οστών
Να αναλύσουν σύνθετες λέξεις με δεύτερο συνθετικό το ουσιαστικό “άρθρωση”
Να συνθέσουν λέξεις με πρώτο συνθετικό τις προθέσεις που διαχώρισαν από τις λέξεις με δεύτερο συνθετικό “ άρθρωση ”.
Να συνθέσουν λέξεις όπου και τα δύο συνθετικά είναι ουσιαστικά που σχετίζονται με τον ανθρώπινο σκελετό και τη δομή των οστών

Λειτουργικοί Στόχοι:

• Να γνωρίσουν τα είδη και το βαθμό επικινδυνότητας των καταγμάτων
• Να γνωρίσουν ότι οι αρθρώσεις συνδέουν τα οστά μεταξύ τους και πετυχαίνουν μικρής ή μεγαλύτερης έκτασης κινήσεις.
• Να γνωρίσουν τις πιο συνήθεις κακώσεις του σκελετού μας (το κάταγμα, το διάστρεμμα και την εξάρθρωση)

Άλλοι Στόχοι

 

Συμμέτοχοι:
- Δημήτρης Μπατζάκας ()

Δημιουργήθηκε στις 29/06/2013 20:11 από τον Γιούλα Παναγιώτου, Χρύσα Κολίτσα (Δράση 1)