«Το σπίτι των ονείρων μου»
Στην παρούσα διδακτική πρόταση το λεξιλόγιο έχει επιλεγεί με βάση το θεματικό του περιεχόμενο που είναι οι χώροι και τα έπιπλα του σπιτιού. Οι δραστηριότητες που χρησιμοποιούνται είναι κατά κύριο λόγο επικοινωνιακές και οι μαθητές καλούνται να εργαστούν τόσο ατομικά όσο και ομαδικά. Το λεξιλόγιο παρουσιάζεται μέσα από εικόνες προκειμένου να διευκολυνθεί η εκμάθηση και η ανάκλησή του από την πλευρά των μαθητών. Επιπλέον, οι μαθητές στο πλαίσιο της περιγραφής του σπιτιού των ονείρων τους έρχονται σε επαφή με τη χρήση και τη λειτουργία των αντωνυμιών ένας/μία/ένα και κανένας/καμία/κανένα.
Γ' Δημοτικού, Δ' Δημοτικού
Ηλικιακή Ομάδα: 7-9
Ελληνική Γλώσσα
Περιγραφή του σπιτιού (δωμάτια και έπιπλα)
Μορφοσύνταξη, Λεξιλόγιο
- φύλλα εργασίας
Ατομική, Ομαδική, Ανά Ζεύγη
Καμία.
Το σπίτι μου/Η κατοικία
Οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με το θεματικό λεξιλόγιο που αφορά τους χώρους και τα έπιπλα του σπιτιού.
Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου
Συνεργασία, Αλληλεπίδραση και Επικοινωνία
Οι μαθητές να κατανοήσουν τη χρήση και τη λειτουργία των αντωνυμιών ένας/μία/ένα και κανένας/καμία/κανένα.
Οι μαθητές να γνωρίσουν το λεξιλόγιο που σχετίζεται με τους χώρους και τα έπιπλα του σπιτιού και να συνδέσουν τις εικόνες με τις αντίστοιχες λέξεις.
Οι μαθητές να είναι σε θέση να περιγράφουν το σπίτι των ονείρων τους χρησιμοποιώντας τις λέξεις που διδάχτηκαν.
Οι μαθητές να είναι σε θέση να περιγράφουν το σπίτι τους χρησιμοποιώντας τις λέξεις που διδάχτηκαν .
Οι μαθητές θα κληθούν μέσα από ασκήσεις ομαδικές, όπως, επίσης και μέσα από την περιγραφή του σπιτιού των ονείρων τους να ανακαλέσουν το λεξιλόγιο και τις αντωνυμίες που διδάχτηκαν στη συγκεκριμένη δραστηριότητα.