«Τι να φορέσω;» (Α2)

Η συγκεκριμένη δραστηριότητα αποτελεί μία πρόταση για τη διδασκαλία της γραμματικής συμφωνίας του επιθέτου με το ουσιαστικό στο πλαίσιο της περιγραφής των ρούχων με βάση το χρώμα τους. Οι μαθητές καλούνται μέσα από εικόνες και παιγνιώδεις δραστηριότητες να κατανοήσουν τη λειτουργία και τη χρήση των επιθέτων που έχουν καταλήξεις –ος, -η, -ο και –ος, -α, -ο, όπως, επίσης και τη μορφολογία τους στο πλαίσιο του προσδιορισμού του εκάστοτε ουσιαστικού τόσο στον Ενικό όσο και στον Πληθυντικό Αριθμό. Επιπλέον, γίνεται αναφορά σε επίθετα δηλωτικά χρώματος τα οποία δεν κλίνονται. Το επίπεδο ελληνομάθειας στο οποίο απευθύνεται είναι το Α2.

Είδος Yλικού: Δραστηριότητα
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 3 (Δ.Ω.)

Επίπεδο Γλωσσομάθειας της Ελληνικής: Α2
Βαθμίδες Εκπαίδευσης: Πρωτοβάθμια

Τάξεις:
Γ' Δημοτικού

Ηλικιακή Ομάδα: 7-9
Γνωστικά Πεδία:
Ελληνική Γλώσσα
Επικοινωνιακή Περίσταση:
Περιγραφή- Ενδυμασία
Γλωσσική Διδασκαλία:
Μορφοσύνταξη, Λεξιλόγιο
Τεχνικές ή άλλες απαιτήσεις:

Απαιτούμενα διδακτικά μέσα/υλικά:

φύλλα εργασίας

Οργάνωση Τάξης:
Ατομική, Ανά Ζεύγη
Προαπαιτούμενες Γνώσεις:

Οι μαθητές να γνωρίζουν το λεξιλόγιο που αφορά τα ρούχα και τα χρώματα.

Λέξεις Κλειδιά:
Ρούχα και χρώματα
Γενικοί στόχοι:

Οι μαθητές να μπορούν να περιγράφουν ένα ρούχο σε σχέση με το χρώμα του.

Γλωσσικές Ικανότητες – Δεξιότητες:
Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου
Επιστημονικός Εγγραμματισμός:
Κοινωνικές Επιστήμες
Ικανότητες για Συμμετοχή και Δράση στην Κοινωνία:
Συνεργασία, Αλληλεπίδραση και Επικοινωνία
Δομικοί Στόχοι :

Οι μαθητές να κατανοήσουν το γεγονός ότι τα επίθετα ανάλογα με τα ουσιαστικά τα οποία προσδιορίζουν αλλάζουν την κατάληξή τους.

Οι μαθητές να υλοποιούν σωστά τη γραμματική συμφωνία των επιθέτων με καταλήξεις –ος, -η, -ο και –ος, -α, -ο με τα αντίστοιχα ουσιαστικά που καλούνται να προσδιορίσουν σε δομές υποκειμένου-κατηγορουμένου και στον προσδιορισμό του αντικειμένου της πρότασης.

Οι μαθητές να υλοποιούν σωστά τη γραμματική συμφωνία των επιθέτων με τα ουσιαστικά στην Ονομαστική και Αιτιατική πτώση τόσο στον Ενικό όσο και στον Πληθυντικό Αριθμό.  

Λεξιλογικοί Στόχοι:

Οι μαθητές να γνωρίσουν τα επίθετα που δηλώνουν τα χρώματα.

Λειτουργικοί Στόχοι:
Οι μαθητές να είναι σε θέση να επιλέγουν τα κατάλληλα επίθετα για να περιγράφουν ρούχα συγκεκριμένου χρώματος.
Προγραμματισμός για την αποτίμηση της επίτευξης των στόχων που τίθενται στην Τ.Υ.

Η γραμματική συμφωνία επιθέτου-ουσιαστικού εξετάζεται μέσα από ασκήσεις που καλούνται να υλοποιήσουν οι μαθητές προκειμένου να καταγράψουν τα ρούχα μίας οικογένειας που θα πάει διακοπές. Επίσης, στο τέλος της διδακτικής ώρας οι μαθητές θα ζωγραφίσουν δύο εικόνες και θα πρέπει να εκμαιεύσουν δομές γραμματικής συμφωνίας που θα αφορά το επίθετο του χρώματος το οποίο χρησιμοποίησαν στο κάθε ρούχο που έβαλαν χρώμα.

Δημιουργήθηκε στις 26/05/2013 21:52 από τον Ουρανία Μήλιου, Σοφία Μαντζανίδου (Α.Π.Θ.)