«Ο απίστευτος Σπάιντερμαν»
Η παρούσα δραστηριότητα αναφέρεται στη διδασκαλία του Αορίστου. Πρόκειται για μία δραστηριότητα γλωσσικού εισερχομένου η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί πριν ακόμη οι μαθητές έρθουν σε επαφή με τη ρητή διδασκαλία του εν λόγω χρόνου. Σε αυτή τη φάση, καλούνται να επεξεργαστούν το χρονολογικό προσδιορισμό προτάσεων που εξιστορούν τη ζωή ενός αγαπημένου ήρωα, του Σπάιντερμαν, λαμβάνοντας βοήθεια από επιρρηματικές φράσεις και λέξεις που δηλώνουν το χρόνο αναφοράς των γεγονότων. Μέσα από αυτή τη διαδικασία οι μαθητές καλούνται να εμπεδώσουν το γεγονός ότι ο Αόριστος χρησιμοποιείται για να δηλώσει μία πράξη που έγινε στο παρελθόν και ότι ο χρόνος των ρημάτων από το παρόν (Ενεστώτας) στο παρελθόν (Αόριστος) αλλάζει μορφολογικά και σημασιολογικά.
Γ' Δημοτικού
Ελληνική Γλώσσα
Μορφοσύνταξη
- φύλλα εργασίας
Ατομική, Ομαδική, Ανά Ζεύγη
Οι μαθητές να έχουν διδαχθεί τον Ενεστώτα.
Περιγραφή της ζωής ενός ήρωα
- Οι μαθητές να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τη χρονική βαθμίδα στην οποία αναφέρεται μια πρόταση (παρόν/παρελθόν).
Κατανόηση γραπτού λόγου
- Οι μαθητές να κατανοήσουν τις χρονικές βαθμίδες του παρόντος και του παρελθόντος και η λειτουργία τους σε μία πρόταση.
- Οι μαθητές να είναι σε θέση να διακρίνουν τα ρήματα που αναφέρονται στο παρελθόν (Αόριστος) από τα ρήματα που αναφέρονται στο παρόν (Ενεστώτας).
- Οι μαθητές να είναι σε θέση να αντιστοιχίζουν τις φράσεις που δηλώνουν χρόνο με τη χρονική βαθμίδα στην οποία αναφέρονται.
- Οι μαθητές να είναι σε θέση να διακρίνουν τις αλλαγές που συμβαίνουν στα ρήματα από το σχηματισμό του Αορίστου Ενεργητικής Φωνής.
- Οι μαθητές να γνωρίσουν λέξεις και φράσεις που δηλώνουν τις χρονικές βαθμίδες του παρόντος και του παρελθόντος.
- Οι μαθητές να είναι σε θέση να κατανοήσουν τη λειτουργία των ρημάτων στον Ενεστώτα και στον Αόριστο στο πλαίσιο ενός κειμένου.