"Ο χάρτης της ζωής μου"
Η παρούσα δραστηριότητα με τίτλο «ο χάρτης της ζωής μου» αποτελεί μία ευκαιρία γνωριμίας του εκπαιδευτικού με τους μαθητές στο πλαίσιο της σχολικής τάξης. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές ζωγραφίζοντας την πορεία τους από το παρελθόν στο παρόν και σχεδιάζοντας το μέλλον παρουσιάζουν τις εμπειρίες τους, τα ενδιαφέροντά τους και τα όνειρά τους. Με αυτόν τον τρόπο η τάξη εμπλουτίζεται, δημιουργούνται ευκαιρίες αλληλεπίδρασης και οι μαθητές ανακαλύπτουν ότι τόσο οι διαφορές όσο και οι ομοιότητές τους μπορούν να τους φέρουν πιο κοντά. Επιπλέον, η εν λόγω δραστηριότητα προσφέρει στους εκπαιδευτικούς ένα πρώτο δείγμα γραφής από την πλευρά των μαθητών τους.
Β' Δημοτικού, Γ' Δημοτικού, Δ' Δημοτικού, Ε' Δημοτικού, ΣΤ' Δημοτικού
Ηλικιακή Ομάδα: 7-9, 10-12
Ελληνική Γλώσσα
Περιγραφή σημαντικών γεγονότων και βιωμάτων από τη ζωή των μαθητών.
Μορφοσύνταξη
- σχολικός πίνακας
- μαρκαδόροι
- κόλλες αναφοράς
- χαρτόνι
Ατομική
Οι μαθητές να μπορούν να παράγουν γραπτό κείμενο.
Άνθρωποι: περιγραφές/χαρακτήρες
Η συγκεκριμένη δραστηριότητα έχει σκοπό:
- τη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και ανοιχτότητας από την αρχή της σχολικής χρονιάς ανάμεσα στον εκπαιδευτικό και τους μαθητές, όπως, επίσης και μεταξύ των μαθητών.
- να λειτουργήσει ως μία πρώτη δραστηριότητα γραφής που θα δώσει τους μαθητές την ευκαιρία να μιλήσουν για τις εμπειρίες και τα ενδιαφέροντά τους και με αυτόν τον τρόπο να προσεγγίσουν πιο ευχάριστα τη διαδικασία της παραγωγής γραπτού λόγου.
Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου
Κοινωνικές Επιστήμες
Αλληλεπίδραση και Επικοινωνία, Πολιτισμική Επίγνωση
Οι μαθητές να είναι σε θέση:
- να εμπλακούν στη διαδικασία ανάγνωσης και κατανόησης των ερωτήσεων που θα απευθύνουν στον εκπαιδευτικό.
Οι μαθητές να είναι σε θέση:
- να παράγουν προφορικό λόγο αναφερόμενοι στα εικονογραφήματα που οι ίδιοι κατασκεύασαν παρουσιάζοντας το «χάρτη» τους στην τάξη.
- να παράγουν γραπτό λόγο λαμβάνοντας υπόψη τα εικονογραφήματα που έχουν κατασκευάσει.
Οι μαθητές καλούνται να:
- δημιουργήσουν το «χάρτη της ζωής τους» τον οποίο θα χρησιμοποιήσουν σαν βάση για την οργάνωση της πρώτης δραστηριότητας γραφής στο πλαίσιο της σχολικής τάξης.
- να κατανοήσουν την έννοια του εικονογραφήματος και να το χρησιμοποιήσουν για να αναπαραστήσουν προσωπικά βιώματα και σημαντικά γεγονότα της ζωής τους.
- πάρουν πρωτοβουλίες και να συζητήσουν με τον εκπαιδευτικό για τις εμπειρίες και τα ενδιαφέροντά τους.
- να παρουσιάσουν στην τάξη τους «χάρτες» τους και να μιλήσουν για την καταγωγή τους, τις εμπειρίες τους και τα ενδιαφέροντά τους.
Οι μαθητές στο τέλος της δραστηριότητας θα κληθούν να παρουσιάσουν το "χάρτη" τους στη σχολική τάξη.