Γραμματική συμφωνία επιθέτου-ουσιαστικού
Α' Δημοτικού, Β' Δημοτικού, Δ' Δημοτικού, Ε' Δημοτικού
Διάστημα Εφαρμογής: Ιανουάριος 2013
Ελληνική Γλώσσα
πρόσκληση, περιγραφή
Μορφοσύνταξη, Λεξιλόγιο
Υπολογιστής, προβολέας, μαρκαδόροι
Έγχρωμες φωτοτυπίες της παρουσίασης για τους μαθητές
Ατομική, Ομαδική, Ανά Ζεύγη
Ικανότητα παραγωγής και κατανόησης απλών κειμένων
Αγγλική, Ιταλική, Αλβανική, Αραβική, Ρουμανική, Βουλγαρική, Γεωργιανή, Χίντι
Καθημερινή επικοινωνία, Οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον, Άνθρωποι: περιγραφές/χαρακτήρες, Το σπίτι μου/Η κατοικία, Ελεύθερος χρόνος/Ψυχαγωγία
Οι μαθητές βοηθούνται να εξοικειωθούν με τη λειτουργία αυτή, καθώς και με τις έννοιες «γένος», « αριθμός» και « πτώση» αλλά και να καταλάβουν τον κυρίαρχο ρόλο που κατέχει σε αυτή τη συμφωνία το ουσιαστικό σε σχέση με το επίθετο, όπως επίσης και την χρησιμότητα της κάθε κατηγορίας στο λόγο. Ο διδακτικός αυτός στόχος επιτελείται μέσα από την ένταξή του σε κειμενικά είδη, όπως η πρόσκληση και η περιγραφή. Αξιοποιούνται οι γλωσσοδιδακτικές προσεγγίσεις της Εστίασης στον Τύπο και του Γλωσσικού Εισερχομένου, οι οποίες θεωρούνται ως πλέον κατάλληλες για τη διδασκαλία της δεύτερης/ξένης γλώσσας. Ο πυρήνας των προσεγγίσεων αυτών είναι η έμφαση στο περιεχόμενο και, παράλληλα, η υπόρητη, αλλά εστιασμένη διδασκαλία της γραμματικής. Περιέχει και ένα Δικτόλωσσο, μια δραστηριότητα δηλαδή που ωθεί τους μαθητές στη διαπραγμάτευση του γραμματικού φαινομένου που μας ενδιαφέρει, μέσα από την προσπάθειά τους να ανασυνθέσουν ένα κείμενο. Από τη δειγματική δεν απουσιάζει το διαπολιτισμικό στοιχείο, μέσω του οποίοι ορισμένες ελληνικές λέξεις συναντούν τη μητρική γλώσσα των παιδιών. Γίνεται έτσι προσπάθεια να απενοχοποιηθεί η πολιτισμική διαφορά και να συνδεθεί η Γ1 με τη Γ2 ωε προς τις έννοιες και ορισμένες κοινές ανθρώπινες ανάγκες που όλοι οι πολιτισμοί διαθέτουν, πράγμα που τους κάνει να δημιουργούν τις αντίστοιχες λέξεις για να αποδώσουν αυτές τις έννοιες (π.χ. φιλία).
Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου, Επικοινωνιακή καταλληλότητα
Συνεργασία, Αλληλεπίδραση και Επικοινωνία, Πολιτισμική Επίγνωση
Εμπέδωση της γραμματικής συμφωνίας του επιθέτου με το ουσιαστικό.