Ο συμπληρωματικός δείκτης ''να'' και η ρηματική όψη

Δειγματική διδασκαλία με στόχο την εμπέδωση της σημασιολογικής διάκρισης της ρηματικής όψης στα συμπληρώματα του ‘να’, μέσα από το συνδυασμό τους με επιρρηματικά στοιχεία και με ρήματα που συντάσσονται με υποχρεωτικά συνοπτικά ή μη συνοπτικά συμπληρώματα του ‘να’. Αξιοποιούνται οι γλωσσοδιδακτικές προσεγγίσεις της Εστίασης στον Τύπο και του Γλωσσικού Εισερχομένου, οι οποίες θεωρούνται ως πλέον κατάλληλες για τη διδασκαλία της δεύτερης/ξένης γλώσσας. Ο πυρήνας των προσεγγίσεων αυτών είναι η έμφαση στο περιεχόμενο και, παράλληλα, η υπόρητη, αλλά εστιασμένη διδασκαλία της γραμματικής.
Είδος Yλικού: Σχέδιο Μαθήματος
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 1 (Δ.Ω.)

Επίπεδο Γλωσσομάθειας της Ελληνικής: Β1
Βαθμίδες Εκπαίδευσης: Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια

Τάξεις:
Δ' Δημοτικού, Ε' Δημοτικού, ΣΤ' Δημοτικού, Α' Γυμνασίου

Ηλικιακή Ομάδα: 13-15
Γνωστικά Πεδία:
Ελληνική Γλώσσα
Επικοινωνιακή Περίσταση:
Διάλογος, αφήγηση, τραγούδι, γράμμα
Γλωσσική Διδασκαλία:
Μορφοσύνταξη
Τεχνικές ή άλλες απαιτήσεις:
Υπολογιστής, ηχεία, προβολέας, μαρκαδόροι
Απαιτούμενα διδακτικά μέσα/υλικά:
Έγχρωμες φωτοτυπίες της παρουσίασης για τους μαθητές
Οργάνωση Τάξης:
Ατομική
Προαπαιτούμενες Γνώσεις:
Σχηματισμός των συνοπτικών και μη συνοπτικών ρηματικών τύπων
Λέξεις Κλειδιά:
Καθημερινή επικοινωνία, Οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον, Καθημερινή ρουτίνα, Ελεύθερος χρόνος/Ψυχαγωγία
Γενικοί στόχοι:
Εμπέδωση της σημασιολογικής διάκρισης της ρηματικής όψης στα συμπληρώματα του ‘να’, μέσα από το συνδυασμό τους με επιρρηματικά στοιχεία και με ρήματα που συντάσσονται με υποχρεωτικά συνοπτικά ή μη συνοπτικά συμπληρώματα του ‘να’.
Γλωσσικές Ικανότητες – Δεξιότητες:
Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου, Επικοινωνιακή καταλληλότητα
Ικανότητες για Συμμετοχή και Δράση στην Κοινωνία:
Αλληλεπίδραση και Επικοινωνία
Δομικοί Στόχοι :
Εμπέδωση της σημασιολογικής διάκρισης της ρηματικής όψης στα συμπληρώματα του ‘να’, μέσα από το συνδυασμό τους με επιρρηματικά στοιχεία και με ρήματα που συντάσσονται με υποχρεωτικά συνοπτικά ή μη συνοπτικά συμπληρώματα του ‘να’.
Λεξιλογικοί Στόχοι:
...
Λειτουργικοί Στόχοι:
Χρήση των συμπληρωμάτων του ‘να’ σε γραπτές και προφορικές περιστάσεις επικοινωνίας.
Δημιουργήθηκε στις 08/05/2013 14:48 από τον Φρειδερίκη Τσαμούρη (2ο Δ.Σ Κορδελιού, 6ο Δ.Δ.Σ Κοερδελιού, 51ο Δ.Σ Θεσ/νίκης, 6ο Δ.Δ.Σ Ευόσμου, 7ο Δ.Σ Ευόσμου)