Κείμενο για φωνολογική ενημερότητα
Η δραστηριότητα αυτή στοχεύει στη φωνολογική ενημερότητα των μαθητών μέσω της αναπαραγωγής ενός κειμένου. Δίνεται αρχικά ένα κείμενο το οποίο περιέχει κάποια ζευγάρια λέξεων των οποίων η σημασία διακρίνεται από ένα σύμφωνο. Στόχος είναι η κατανόηση της διακριτικής λειτουργίας των συμφώνων και ο ρόλος τους στον καθορισμό της σημασίας μιας λέξης. Μετά την ανάγνωση του κειμένου είτε από τον εκπαιδευτικό, είτε από το μαθητή, ζητείται από τους μαθητές να αναπαράγουν το κείμενο με δικά τους λόγια. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να παροτρύνει το μαθητή να χρησιμοποιήσει τις δομές-στόχους μέσα από κατευθυντήριες ερωτήσεις. Στη συνέχεια ζητείται από τους μαθητές να καταγράψουν ζευγάρια λέξεων που μοιάζουν μεταξύ τους και να εξηγήσουν τη σημασία τους.Ακολουθεί μια άσκηση επεξεργασίας δεδομένων, καθώς δίνονται στους μαθητές κάποιες εικόνες τις οποίες πρέπει να εντοπίσουν μέσα στο κείμενο.
Α' Δημοτικού, Β' Δημοτικού, Γ' Δημοτικού, Δ' Δημοτικού, Ε' Δημοτικού, ΣΤ' Δημοτικού, Α' Γυμνασίου
Ηλικιακή Ομάδα: 7-9, 10-12
Ελληνική Γλώσσα
Μορφοσύνταξη, Λεξιλόγιο, Προφορά
Ατομική, Ομαδική, Ανά Ζεύγη
ανάγνωση, λεξιλόγιο επιπέδου Α1
αναδιήγηση κειμένου, λεξιλόγιο, προφορά
Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου
Συνεργασία
Παραγωγή των μορφολογικών και συντακτικών δομών που σχετίζονται με το κειμενικό είδος της αφήγησης μια ιστορίας
Ζευγάρια λέξεων των οποίων η σημασία διακρίνεται από ένα διαφορετικό σύμφωνο/φώνημα
Εύρεση του κεντρικού θέματος ενός κειμένου και η αναδιήγησή του