Θεματικό λεξιλόγιο που σχετίζεται με τις τέσσερις εποχές του χρόνου
Το εν λόγω σχέδιο μαθήματος αφορά τη διδασκαλία του θεματικού λεξιλογίου που σχετίζεται με τις τέσσερις εποχές του χρόνου. Αποτελεί μία πρόταση που περιλαμβάνει τη χρήση πολυμέσων προκειμένου να προσελκύσει το ενδιαφέρον των μαθητών στη διδασκαλία. Επιπλέον, προωθείται τόσο η ατομική όσο και η ομαδική εργασία.
Β' Δημοτικού
Ηλικιακή Ομάδα: 7-9
Ελληνική Γλώσσα
Περιγραφή των καιρικών φαινομένων
Λεξιλόγιο
Ηλεκτρονικός Υπολογιστής (πρόγραμμα παραγωγής πολυμέσων)
Διαφανοσκόπειο (προτζέκτορας)
-φύλλα εργασίας
-χαρτόνι
-μπογιές-μαρκαδόροι
-ημερολόγιο
Ατομική, Ομαδική
Ο καιρός/το κλίμα
Οι μαθητές να είναι σε θέση:
- να κατανοήσουν το θεματικό λεξιλόγιο που αφορά τις τέσσερις εποχές του χρόνου, όπως, επίσης και τα καιρικά φαινόμενα που αφορούν την κάθε εποχή.
Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου
Συνεργασία
Οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση:
- να μιλούν για τη διαίρεση του χρόνου σε εποχές, μήνες, εβδομάδες, ημέρες.
- να συνδέουν τους μήνες με τις αντίστοιχες εποχές.
- να γνωρίζουν τα ονόματα των μηνών και των εποχών με τη σειρά.
- να περιγράφουν εικόνες χρησιμοποιώντας το νέο λεξιλόγιο.
- να μιλούν για την αγαπημένη τους εποχή και να παράγουν γραπτό κείμενο έχοντας ως σημείο αναφοράς ένα πρότυπο κείμενο.
Οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση:
- να κατασκευάσουν το ημερολόγιο της τάξης τους.
- να εργαστούν ομαδικά προκειμένου να διεκπεραιώσουν μία δραστηριότητα.
Η αξιολόγηση θα λάβει χώρα μέσα από την παραγωγή γραπτού λόγου. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές θα κληθούν να γράψουν μία παράγραφο για την αγαπημένη τους εποχή έχοντας ως σημείο αναφοράς ένα πρότυπο κείμενο και σε αυτό το πλαίσιο θα διαπραγματευτούν το λεξιλόγιο που αφορά την εποχή που θα διαλέξουν.