Εργασία - Επαγγέλματα
Η παρούσα δραστηριότητα αποσκοπεί στην εκμάθηση θεματικού λεξιλογίου αναφορικά με τα επαγγέλματα και στην αξιοποίηση του λεξιλογίου αυτού κατά τη διατύπωση απόψεων και προσωπικών επιλογών. Παράλληλα, η συγκέντρωση συγκεκριμένων κριτηρίων αναμένεται ότι θα βοηθήσει τους μαθητές να ανακαλύψουν ποια επαγγέλματα τούς ταιριάζουν. Επίσης, στοχεύει στην ενημέρωση των μαθητών αναφορικά με τις συνθήκες εργασίας στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες και στην επέκταση του θεματικού λεξιλογίου μέσα από ποικιλία ασκήσεων.
Ε' Δημοτικού, ΣΤ' Δημοτικού, Α' Γυμνασίου, Β' Γυμνασίου, Γ' Γυμνασίου
Ηλικιακή Ομάδα: 10-12
Ελληνική Γλώσσα, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
Ποιο επάγγελμα προτιμάς και γιατί;
Μορφοσύνταξη, Λεξιλόγιο
Ατομική, Ομαδική, Ανά Ζεύγη
- Μορφολογία και κλίση ουσιαστικών σε –ος / σε –έας
- Χρήση συνοπτικού / συνεχούς Μέλλοντα
- Χρήση ρηματικών φράσεων που ακολουθούνται από συνεχές / συνοπτικό ποιόν ενέργειας (π.χ. θέλω να γίνω … Μου αρέσει να …)
- Σύνταξη εξαρτημένων προτάσεων (αιτιολογικών)
Επαγγέλματα
- Να μπορούν οι μαθητές να εκφράζουν τη γνώμη τους αναφορικά με τα επαγγέλματα και να αναφέρονται στα κριτήρια επιλογής τους
- Να ανακαλύψουν ποιο επάγγελμα τούς ταιριάζει (επαγγελματικός προσανατολισμός).
- Να ενημερωθούν αναφορικά με τις συνθήκες εργασίας στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες.
- Να συγκεντρώσουν πληροφορίες για τα σημερινά επαγγέλματα.
Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου, Επικοινωνιακή καταλληλότητα
Κοινωνικές Επιστήμες
Διατύπωση υποθέσεων – ερωτημάτων, Διαμόρφωση προτύπων – Κατανόηση, Διαχείριση της μάθησης σε ατομικό επίπεδο αλλά και σε συνεργατικό περιβάλλον
Συνεργασία, Αλληλεπίδραση και Επικοινωνία, Πολιτισμική Επίγνωση, Πολιτειότητα, Επιχειρηματικότητα
- Να σχηματίζουν σωστά τον αρσενικό και θηλυκό τύπο των ουσιαστικών που δηλώνουν επάγγελμα.
- Να εξασκηθούν στη χρήση συνοπτικού και συνεχούς Μέλλοντα.
- Να εξασκηθούν στη χρήση ρηματικών φράσεων που ακολουθούνται από συνεχές / συνοπτικό ποιόν ενέργειας.
- Να σχηματίζουν αιτιολογικές προτάσεις.
- Να μάθουν την ορολογία των επαγγελμάτων
- Να μάθουν το θεματικό λεξιλόγιο αναφορικά με την εργασία
- Να αναγνωρίζουν διαφορετικά επαγγέλματα
- Να ανταλλάσσουν απόψεις με τους άλλους
- Να στηρίζουν την επίλογή τους με επιχειρήματα
- Να παρατηρούν και να περιγράφουν εικόνες που δείχνουν διαφορετικά επαγγέλματα
Αρχικά η επίτευξη των στόχων προφορικής παραγωγής αναμένεται ότι θα επιτευχθεί μέσα από την προφορική ανταλλαγή απόψεων και την έκφραση των επιλογών αξιοποιώντας συγκεκριμένα κριτήρια επιλογής επαγγέλματος,
και στη συνέχεια η γραπτή παραγωγή θα εξεταστεί μέσα από τις ασκήσεις κατευθυνόμενης γραπτής έκφρασης αναφορικά με την προσωπική επιλογή επαγγέλματος.
Παράλληλα, η κατάκτηση του θεματικού λεξιλογίου αναμένεται ότι θα επιτευχθεί μέσα από ποικιλία ασκήσεων που στοχεύουν σε αυτήν.