Εργασία - Επαγγέλματα

Η παρούσα δραστηριότητα αποσκοπεί στην εκμάθηση θεματικού λεξιλογίου αναφορικά με τα επαγγέλματα και στην αξιοποίηση του λεξιλογίου αυτού κατά τη διατύπωση απόψεων και προσωπικών επιλογών. Παράλληλα, η συγκέντρωση συγκεκριμένων κριτηρίων αναμένεται ότι θα βοηθήσει τους μαθητές να ανακαλύψουν ποια επαγγέλματα τούς ταιριάζουν. Επίσης, στοχεύει στην ενημέρωση των μαθητών αναφορικά με τις συνθήκες εργασίας στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες και στην επέκταση του θεματικού λεξιλογίου μέσα από ποικιλία ασκήσεων.

Είδος Yλικού: Δραστηριότητα
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 4 (Δ.Ω.)

Επίπεδο Γλωσσομάθειας της Ελληνικής: Β1, Β2
Βαθμίδες Εκπαίδευσης: Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια

Τάξεις:
Ε' Δημοτικού, ΣΤ' Δημοτικού, Α' Γυμνασίου, Β' Γυμνασίου, Γ' Γυμνασίου

Ηλικιακή Ομάδα: 10-12
Γνωστικά Πεδία:
Ελληνική Γλώσσα, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
Επικοινωνιακή Περίσταση:
Ποιο επάγγελμα προτιμάς και γιατί;
Γλωσσική Διδασκαλία:
Μορφοσύνταξη, Λεξιλόγιο
Οργάνωση Τάξης:
Ατομική, Ομαδική, Ανά Ζεύγη
Προαπαιτούμενες Γνώσεις:
  • Μορφολογία και κλίση ουσιαστικών σε –ος / σε –έας
  • Χρήση συνοπτικού / συνεχούς Μέλλοντα
  • Χρήση ρηματικών φράσεων που ακολουθούνται από συνεχές / συνοπτικό ποιόν ενέργειας (π.χ. θέλω να γίνω … Μου αρέσει να …)
  • Σύνταξη εξαρτημένων προτάσεων (αιτιολογικών)
Λέξεις Κλειδιά:
Επαγγέλματα
Γενικοί στόχοι:
  • Να μπορούν οι μαθητές να εκφράζουν τη γνώμη τους αναφορικά με τα επαγγέλματα και να αναφέρονται στα κριτήρια επιλογής τους
  • Να ανακαλύψουν ποιο επάγγελμα τούς ταιριάζει (επαγγελματικός προσανατολισμός).
  • Να ενημερωθούν αναφορικά με τις συνθήκες εργασίας στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες.
  • Να συγκεντρώσουν πληροφορίες για τα σημερινά επαγγέλματα.
Γλωσσικές Ικανότητες – Δεξιότητες:
Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου, Επικοινωνιακή καταλληλότητα
Επιστημονικός Εγγραμματισμός:
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψηφιακός Εγγραμματισμός:
Διατύπωση υποθέσεων – ερωτημάτων, Διαμόρφωση προτύπων – Κατανόηση, Διαχείριση της μάθησης σε ατομικό επίπεδο αλλά και σε συνεργατικό περιβάλλον
Ικανότητες για Συμμετοχή και Δράση στην Κοινωνία:
Συνεργασία, Αλληλεπίδραση και Επικοινωνία, Πολιτισμική Επίγνωση, Πολιτειότητα, Επιχειρηματικότητα
Δομικοί Στόχοι :
  • Να σχηματίζουν σωστά τον αρσενικό και θηλυκό τύπο των ουσιαστικών που δηλώνουν επάγγελμα.
  • Να εξασκηθούν στη χρήση συνοπτικού και συνεχούς Μέλλοντα.
  • Να εξασκηθούν στη χρήση ρηματικών φράσεων που ακολουθούνται από συνεχές / συνοπτικό ποιόν ενέργειας.
  • Να σχηματίζουν αιτιολογικές προτάσεις.
Λεξιλογικοί Στόχοι:
  • Να μάθουν την ορολογία των επαγγελμάτων
  • Να μάθουν το θεματικό λεξιλόγιο αναφορικά με την εργασία
Λειτουργικοί Στόχοι:
  • Να αναγνωρίζουν διαφορετικά επαγγέλματα
  • Να ανταλλάσσουν απόψεις με τους άλλους
  • Να στηρίζουν την επίλογή τους με επιχειρήματα
  • Να παρατηρούν και να περιγράφουν εικόνες που δείχνουν διαφορετικά επαγγέλματα
Προγραμματισμός για την αποτίμηση της επίτευξης των στόχων που τίθενται στην Τ.Υ.

Αρχικά η επίτευξη των στόχων προφορικής παραγωγής αναμένεται ότι θα επιτευχθεί μέσα από την προφορική ανταλλαγή απόψεων και την έκφραση των επιλογών αξιοποιώντας συγκεκριμένα κριτήρια επιλογής επαγγέλματος,

και στη συνέχεια η γραπτή παραγωγή θα εξεταστεί μέσα από τις ασκήσεις κατευθυνόμενης γραπτής έκφρασης αναφορικά με την προσωπική επιλογή επαγγέλματος.

Παράλληλα, η κατάκτηση του θεματικού λεξιλογίου αναμένεται ότι θα επιτευχθεί μέσα από ποικιλία ασκήσεων που στοχεύουν σε αυτήν.
Δημιουργήθηκε στις 18/07/2012 14:15 από τον Αναστασία Αμπάτη (Δ. Σχολείο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Π. Φαλήρου, Αθήνας)