«Διδασκαλία Τονισμού σε επίπεδο Α1»

Στην παρούσα εργασία διατυπώνονται οι διδακτικοί στόχοι, τεκμηριώνεται η επιλογή του στόχου, αναλύεται ο στόχος σε υποστόχους ανα μάθημα και στη συνέχεια παρουσιάζεται αναλυτικά η δομή του κάθε μαθήματος. Πραγματοποιήθηκαν τέσσερα μαθήματα στις ώρες της νεοελληνικής γλώσσας καθώς υπήρχαν αυξημένες δυσκολίες στην κατανόηση του θέματος. Μετά το πέρας των τεσσάρων εβδομάδων από την ολοκλήρωση και του τέταρτου μαθήματος έγινε επαναξιολόγηση, ενώ δόθηκαν και κάποιες τελικές ασκήσεις. Τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν την επιλογή των στόχων και της δομής του κάθε μαθήματος.

Είδος Yλικού: Σχέδιο Μαθήματος
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 1 (Δ.Ω.)

Επίπεδο Γλωσσομάθειας της Ελληνικής: Α1
Βαθμίδες Εκπαίδευσης: Δευτεροβάθμια

Τάξεις:
Β' Γυμνασίου

Ηλικιακή Ομάδα: 13-15
Γνωστικά Πεδία:
Ελληνική Γλώσσα
Επικοινωνιακή Περίσταση:
Άμεση/κατευθυνόμενη διδασκαλία
Γλωσσική Διδασκαλία:
Προφορά
Τεχνικές ή άλλες απαιτήσεις:
Αίθουσα με υπολογιστές
Απαιτούμενα διδακτικά μέσα/υλικά:
Καρτέλες και χρωματιστά μολύβια
Οργάνωση Τάξης:
Ατομική
Προαπαιτούμενες Γνώσεις:
Διακριτά μέρη των λέξεων (συλλαβές και φωνήματα)
Αναφορές στη Μητρική Γλώσσα:
Ρωσική
Λέξεις Κλειδιά:
Καθημερινή επικοινωνία, Σχολικό περιβάλλον/Εκπαίδευση, Ελεύθερος χρόνος/Ψυχαγωγία, Αθλητισμός
Γενικοί στόχοι:
Μαθησιακοί:
  • τονισμός λέξεων (πάνω από δύο συλλαβές)
  • τονισμός προτάσεων και κειμένου
  • διόρθωση λαθών σε λέξεις/προτάσεις/κείμενο

Ψυχοκοινωνικοί:

  • μέσα από την κατάκτηση γνώσεων να υπάρξει ομαλή κοινωνική και συναισθηματική προσαρμογή του παιδιού στο σχολείο, αίσθηση "ασφάλειας" και αποδοχής


Γλωσσικές Ικανότητες – Δεξιότητες:
Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου, Επικοινωνιακή καταλληλότητα
Λογικές Γνωσιακές Ικανότητες – Δεξιότητες:
Ικανότητα για διατύπωση και λύση προβλημάτων
Επιστημονικός Εγγραμματισμός:
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψηφιακός Εγγραμματισμός:
Διαχείριση πηγών πληροφορίας και ανακαλυπτική μάθηση, Διαχείριση της μάθησης σε ατομικό επίπεδο αλλά και σε συνεργατικό περιβάλλον
Ικανότητες για Συμμετοχή και Δράση στην Κοινωνία:
Συνεργασία, Πολιτισμική Επίγνωση
Δομικοί Στόχοι :
  • Άρτιο μορφολογικά κείμενο μέσα από το σωστό τονισμό  των λέξεων.
Λεξιλογικοί Στόχοι:
  • Εμπλουτισμός του λεξιλογίου μέσα από το θεματικό λεξιλόγιο που χρησιμοποιήθηκε για την επίτευξη του διδακτικού στόχου.
Λειτουργικοί Στόχοι:
  • Ανακαλυπτική μάθηση σε ένα πλαίσιο αποδοχής, ενθάρρυνσης, πειραματισμού και συμφιλίωσης με το ενδεχόμενο λάθος.
Άλλοι Στόχοι

Προγραμματισμός για την αποτίμηση της επίτευξης των στόχων που τίθενται στην Τ.Υ.
Θα συζητηθούν με το μαθητή κατά πόσο οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν βοήθησαν ή όχι στην «κατάκτηση» των γνώσεων και θα καταλήξουν από κοινού στον προγραμματισμό του νέου εκπαιδευτικού στόχου.
Δημιουργήθηκε στις 05/07/2012 14:18 από τον Παρθενία Κοντογιάννη (40ο Γυμνάσιο Αθηνών (Γράβα))