Page 4-5 - Diapolis

Basic HTML Version

ΓΙΑΤΙ ΥΛΟΠΟΙHΘΗΚΑΝ ΠΟΛΛΑ
ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝIΣΧΥΣΗΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΟΜAΘΕΙΑΣ
Η Δράση 1 «Υποστήριξη της λειτουργίας των Τάξεων Υποδοχής» αποσκοπούσε στην σχολική και
κοινωνική ένταξη των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών που φοιτούσαν στο ελληνικό
σχολείο. Στόχος της Δράσης ήταν η ενίσχυση της πρόσβασης και της συμμετοχής των αλλοδαπών
μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα καθώς επίσης και η καταπολέμηση της σχολικής διαρροής.
Συγκεκριμένα, προκειμένου να επιτευχθεί ο παραπάνω ευρύτερος εκπαιδευτικός στόχος, η Δρά-
ση 1 υποστήριξε τη λειτουργία των ΤΥ μέσω της ενίσχυσης των εκπαιδευτικών που διδάσκουν
σε αυτές και των μαθητών που τις παρακολουθούν. Η υποστήριξη πραγματοποιήθηκε με τις εξής
παρεμβάσεις: υποστήριξη των ΤΥ από επιστημονικούς συνεργάτες, εφαρμογή και κατασκευή
κατατακτήριων δοκιμασιών γλωσσομάθειας, παραγωγή επιμορφωτικού και υποστηρικτικού γλωσ-
σοδιδακτικού υλικού, αποτίμηση της λειτουργίας των ΤΥ με στόχο τη βελτίωση του θεσμού.
Κατά τη διάρκεια των 3 ετών υλοποίησης της Δράσης, υποστηρίχθηκαν πανελλαδικώς οι Τάξεις
Υποδοχής από
108 σχολεία
, ενώ εφαρμόστηκαν
1.905 κατατακτήριες δοκιμασίες γλωσσομά-
θειας
. Επιπλέον,
1.000
περίπου εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
επωφελήθηκαν από εξειδικευμένες επιμορφώσεις, δειγματικές διδασκαλίες και καινοτόμες διδα-
κτικές εφαρμογές στη δίγλωσση εκπαίδευση σχετικά με τη διδασκαλία με βάση το περιεχομενο.
Οι δραστηριότητες της Δράσης στόχευσαν
στη γλωσσική ενίσχυση αλλοδαπών και
παλιννοστούντων μαθητών που αντιμετω-
πίζουν προβλήματα στη γλώσσα και στην
υποστήριξη αλλόγλωσσων μαθητών με
αναπηρίες οι οποίες επηρεάζουν την κα-
τάκτηση της νεοελληνικής γλώσσας στην
προφορική ή γραπτή της πραγμάτωση.
Κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη της Δράσης
είχε η επιμόρφωση και κατάρτιση νέων εκ-
παιδευτικών σε ζητήματα διαχείρισης της
μικτής γλωσσικά και πολιτισμικά τάξης.
Τα τμήματα ενίσχυσης της ελληνομάθειας
υλοποιήθηκαν σε
886 σχολικές μονάδες
σε όλη την επικράτεια, ενώ ωφελήθηκαν
συνολικά
18.527 μαθητές
.
ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ
ΤΩΝ
ΤΑΞΕΩΝ
ΥΠΟΔΟΧΗΣ