Τα γεωμετρικά σχήματα

Οι μαθητές μέσα από το παραμύθι Η οικογένεια Τρίγωνου θα μάθουν να αναγνωρίζουν τα γεωμετρικά σχήματα. Το παραμύθι περιγράφει μια οικογένεια όπου τα μέλη της είναι διάφορα γεωμετρικά σχήματα και εντάσσονται στην κοινωνία όπου είναι μια κοινωνία σχημάτων. Παρουσιάζεται,  λοιπόν, η ζωή μιας οικογένειας από τη γέννηση ενός παιδιού έως και την ενηλικίωση και το γάμο του ίδιου. Τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από αυτό το παραμύθι να αναγνωρίζουν, να ονομάζουν και να ταξινομούν τα γεωμετρικά σχήματα. Παράλληλα, μαθαίνουν με τη βοήθεια του περιβάλλοντος και του βιβλίου να αναγνωρίζουν αντικείμενα της καθημερινότητας και να τα εντάσσουν σε κατηγορίες ανάλογα με το σχήμα τους. Εξασκούνται στο να σχεδιάζουν τα γεωμετρικά αυτά σχήματα στον υπολογιστή και να τα ζωγραφίζουν, αλλά και να συνθέτουν εικόνες από διαφορετικά σχήματα. Τέλος, εξασκούνται στο να συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους,  να λειτουργούν αρμονικά μέσα σε μια ομάδα και να βοηθούν με όποιο τρόπο είναι δυνατό τους γύρω τους.

Να σημειωθεί ότι το παρόν σχέδιο απαιτεί 2 διδακτικές ώρες.



Να *

Είδος Yλικού: Σχέδιο Μαθήματος
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 1 (Δ.Ω.)

Επίπεδο Γλωσσομάθειας της Ελληνικής: Α2
Βαθμίδες Εκπαίδευσης: Πρωτοβάθμια

Τάξεις:
Α' Δημοτικού

Ηλικιακή Ομάδα: 7-9
Γνωστικά Πεδία:
Ελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά
Επικοινωνιακή Περίσταση:
Οικογένεια
Γλωσσική Διδασκαλία:
Λεξιλόγιο
Τεχνικές ή άλλες απαιτήσεις:
Η/Υ
Απαιτούμενα διδακτικά μέσα/υλικά:
H/Y , γόμα σε σχήμα ρόδας, τετράδιο, τσάντα, CD, μικρογραφία ενός τρίγωνου σήματος του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τηγάνι, πιάτο, κουτί σπίρτα, χριστουγεννιάτικο τρίγωνο, πορτοφόλι, χαρτόνια σε διάφορα χρώματα, ψαλίδι, κόλλα, μπογιές.
Οργάνωση Τάξης:
Ομαδική
Προαπαιτούμενες Γνώσεις:
Γνώση των σχημάτων
Αναφορές στη Μητρική Γλώσσα:
Αλβανική, Γεωργιανή, Τουρκική
Λέξεις Κλειδιά:
Οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον, Καθημερινή ρουτίνα, Σχολικό περιβάλλον/Εκπαίδευση, Το σπίτι μου/Η κατοικία, Ανθρώπινο σώμα
Γενικοί στόχοι:
Οι μαθητές:
  • να αναγνωρίζουν τα γεωμετρικά σχήματα
  • να ονομάζουν και να κατηγοριοποιούν γεωμετρικἀ σχήματα
  • να ανάγουν τα σχήματα στην καθημερινότητα και να αναγνωρίζουν τα σχήματα των  αντικειμένων της καθημερινότητας
  •  να συνεργάζονται αρμονικά σε ομάδες
  • να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους
Γλωσσικές Ικανότητες – Δεξιότητες:
Κατανόηση προφορικού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου
Λογικές Γνωσιακές Ικανότητες – Δεξιότητες:
Ικανότητα μετάφρασης
Επιστημονικός Εγγραμματισμός:
Φυσικές Επιστήμες (και Τεχνολογία)
Ψηφιακός Εγγραμματισμός:
Εξοικείωση με τις τεχνολογίες και τις επικοινωνιακές πρακτικές, Πρότυπα – σχήματα απεικόνισης και Εκφραστικά εργαλεία και μέσα, Διαχείριση της μάθησης σε ατομικό επίπεδο αλλά και σε συνεργατικό περιβάλλον
Ικανότητες για Συμμετοχή και Δράση στην Κοινωνία:
Συνεργασία, Πολιτισμική Επίγνωση
Δομικοί Στόχοι :
Κανένας
Λεξιλογικοί Στόχοι:
Οι μαθητές:
  • να ονομάζουν τα γεωμετρικά  σχήματα
Λειτουργικοί Στόχοι:
Οι μαθητές:
  • να λειτουργούν ως ομάδα
Προγραμματισμός για την αποτίμηση της επίτευξης των στόχων που τίθενται στην Τ.Υ.
Με ασκήσεις και δραστηριότητες ευχάριστες στα παιδιά, με προβληματισμούς και ερωτήματα σχετικά με τη χρήση των γεωμετρικών σχημάτων, με παιχνίδια αναγνώρισης των γεωμετρικών σχημάτων από αντικείμενα μέσα στην τάξη ή και έξω από αυτήν.
Δημιουργήθηκε στις 13/06/2012 17:14 από τον Σουλτάνα Βουρδούνη (8ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης)