Δραστηριότητα για διάκριση κειμενικών ειδών

Η  δραστηριότητα αυτή στοχεύει στη διάκριση των κειμενικών ειδών. Δίνονται δύο κείμενα με κοινή θεματολογία (ταξίδια με τρένο), αλλά με διαφορετικούς συγγραφικούς σκοπούς, καθώς το ένα είναι ενημερωτικό/ περιγραφικό από άρθρο εφημερίδας, ενώ το άλλο είναι διαφημιστικό, από ταξιδιωτική ιστοσελίδα. Μέσα από ερωτήσεις κατανόησης κειμένου, οι μαθητές καλούνται να κατανοήσουν το περιεχόμενο των κειμένων, αλλά και τους συγγραφικούς σκοπούς τους. Ακολουθούν μια άσκηση γεωγραφίας σε συνδυασμό με το περιεχόμενο ενός κειμένου και μια άσκηση λεξιλογίου που αφορά τον εντοπισμό συνωνύμων 
Είδος Yλικού: Δραστηριότητα
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες (Δ.Ω.)

Επίπεδο Γλωσσομάθειας της Ελληνικής: Β1, Β2, Γ1, Γ2
Βαθμίδες Εκπαίδευσης: Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια

Τάξεις:
ΣΤ' Δημοτικού, Α' Γυμνασίου, Β' Γυμνασίου, Γ' Γυμνασίου, Α' Λυκείου, Β' Λυκείου, Γ' Λυκείου
Γνωστικά Πεδία:
Ελληνική Γλώσσα, Γεωγραφία
Γλωσσική Διδασκαλία:
Λεξιλόγιο
Προαπαιτούμενες Γνώσεις:
Λεξιλόγιο επιπέδου Β1
Λέξεις Κλειδιά:
Ταξίδια
Γενικοί στόχοι:
Διάκριση κειμενικών ειδών, λεξιλόγιο
Γλωσσικές Ικανότητες – Δεξιότητες:
Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου
Δομικοί Στόχοι :
Εντοπισμός συντακτικών δομών που οδηγούν στη διαμόρφωση διαφορετικού κειμενικού είδους  
Λεξιλογικοί Στόχοι:
Κατανόηση λεξιλογίου των κειμένων 
Λειτουργικοί Στόχοι:
Εντοπισμός και κατανόηση των στοιχείων ενός κειμένου που διαμορφώνουν το είδος του 
Δημιουργήθηκε στις 10/03/2013 20:27 από τον Βασιλική Αποστολούδα (Τ.Υ.)